Körsbärsräkor och Palettciklider

#1 - 28 februari 2007 13:23
Hejsan.

Har idag ett 110 liters akvarium där jag har ett palettcikildpar, 5 mindre stimfiskar som liknar zebrafiskar både till formen och beteendet, 2 ancistrus och 2 mollys.

Men jag är lite sugen på att köpa ett gäng körsbärsräkor. Funkar de tillsammans med de andra fiskarna? Och hur stor är chansen att de ska kunna föröka sig och bli fler? Har ett hörn av akvariumet där det är väldigt tätt med växter.

Tacksam för alla svar!
#2 - 28 februari 2007 15:00
jag tror och är nästan säkar på att räkorna kommer bli lunch åt palletena dem kommer defenitift och ta bebisana
#3 - 28 februari 2007 15:36
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOrchid]Hejsan!
Tyvärr kommer räkorna bli ett uppskattat levandefoder åt paletterna så det är inte att rekommendera.:([/COLOR][/FONT]
#4 - 2 mars 2007 21:06
Hm, okej då vet jag. Tack för svaren.
#5 - 4 mars 2007 18:33
men om du skaffar ett yngel kar på 10 L eller mer går dom att ha perfekt i hopa med ynglena..

Jo körsbärs räkor frökar sig väldigt fort.
#6 - 4 mars 2007 18:34
Amanda321 skrev:
men om du skaffar ett yngel kar på 10 L eller mer går dom att ha perfekt i hopa med ynglena..

Jo körsbärs räkor frökar sig väldigt fort.

men palletynglena kommer att ta körspärsynglena
#7 - 4 mars 2007 18:36
jo kanske det men nog inte när dom är väldigt små? har aldrig höratalas som palleter förr så ja vet inte.. men jo det kanske dom kommr! guppy yngel äter väl inte körsbärs ungarna?
#8 - 4 mars 2007 20:13
Slkulle det funka utan paletterna?
#9 - 5 mars 2007 10:20
morrhoppa skrev:
Slkulle det funka utan paletterna?

jo det kan funka med tror inte att så jättemånga yngel överlever

skulle haft räkorna i eget kar för palletena är duktiga yngelvårdare så ynglena klarar sig i ditt 110 l
#10 - 5 mars 2007 20:20
alcar skrev:
jo det kan funka med tror inte att så jättemånga yngel överlever

skulle haft räkorna i eget kar för palletena är duktiga yngelvårdare så ynglena klarar sig i ditt 110 l

Det är lugnt _jag_ har inga paletter ;)

Funderade mest om det gick bra med guppys och mollys :)

Annons