Kp aquaria ytterfilter

#1 - 18 maj 2009 17:25
Hej
Hittade en sida genom blocket idag. Kp aquaria som har ett ytterfilter som pumpar 1600 liter/timmen och det heter EF-1600 och kostar 1200 och några hundralappar till om man vill ha inbyggt UV-filter. Någon som har erfarenhet av detta filter?? Jag behöver ett till mitt 540l malawi som jag har ett Eheim till men det är lite för litet så jag tänkte komplettera det.
Någon som vet??
Mycket tacksam för svar.
#2 - 18 maj 2009 18:16
Ingen som vet nåt?? Tycket det är svårt att bestämma vad jag ska ha för nåt. Har också kikat på fluvals stora fx5 eller vad det heter och tänker att då blir det väl ordentligt med flås i karet men det kostar ju en slant men kanske värt det i längden ändå..........
#3 - 18 maj 2009 18:28
Skulle nog personligen hellre köpa ett lite kändare märke som Fluval om jag bara fick välja mellan dessa båda ytterfilter:).
#4 - 18 maj 2009 19:31
ansjo skrev:
Skulle nog personligen hellre köpa ett lite kändare märke som Fluval om jag bara fick välja mellan dessa båda ytterfilter:).

Jo det lutar väl åt att jag gör det om det nu inte finns någon som känner till detta filter. Tar jag i för mycket om jag köper Fluval Fx5 eller är det värt dom extra hundralapparna i längden?? Vill verkligen ha ett bra filter om jag nu ändå ska köpa ett och jag har MYCKET fisk i karet:p Har sett ett på ett kar med mycket stora malawi på ca 600 liter och det är alltid rent och fint i det karet och jag vet att det görs service på det 1gång var tredje vecka. Ett leasat kar........
#5 - 18 maj 2009 20:16
ska du ha malawi är en fx5 verkligen inte overkill... bara att blåsa på!
#6 - 19 maj 2009 00:15
Lättare att få svar om du berättar att det är ett resunfilter..

http://kpaquaria.123ehandel.se/product.html?product_id=33&category_id=8&search_page=
#7 - 19 maj 2009 04:14
Gaffel skrev:
Lättare att få svar om du berättar att det är ett resunfilter..

http://kpaquaria.123ehandel.se/product.html?product_id=33&category_id=8&search_page=

Ok sorry missade det men som sagt jag har aldrig sett det förut men jag kör nog ett fx5 i alla fall. Hittade lite trådar här igår och det skulle vara kul att höra om någon som haft sitt i ett par år eller så, hur det funkar efter en tid menar jag. Prismässigt blir det ju inte så stor skillnad med tanke på frakt o så. Fluvalen köper jag nog hos Trop Akvariefiskimporten här i Göteborg. Cyberzoo har iof bra pris 1995:- men då tillkommer ju som sagt också frakt.
#8 - 19 maj 2009 19:23
Vandal skrev:
ska du ha malawi är en fx5 verkligen inte overkill... bara att blåsa på!

Tack Vandal för uppmuntran. Nu har jag bestämt mig. Bara att vänta på lönen nu då:D

Annons