Kritik på Åleds

#1 - 29 december 2005 22:34
Skulle ge lite positiv kritik angående butiken Åleds.
Mailade dit angående en produkt jag ville köpa fick svar på mailet dagen efter, fast dom inte ens hade öppet då enligt hemsidan, har sedan utväxlat ca:5-6mail och fått svar oftast samma dag. De sista nu så mailade jag lite uppgifter på bankkortet för att kunna förskottsbetala och produkterna skickades samma dag. Även bifogade dom telefonnummer nästan i första mailet så att om de va nått så kunde jag ringa...

Så kommer grejerna nu efter nyår så kan jag verkligen rekomendera denna butik, så ska man tillägga att dom i första hand inte vänder sej till internethandlare också.. Ändå verkar det va kunnigt folk som tar sej tid med frågor etc. över mail..

Offtopic så har jag mailat 3st andra butiker som är lite halvkända... Å där har jag inte ens fått svar.. :(

Ps. Fick även en utförlig "bruksanvisning" på mailen.. Med en del hemtagna bilder etc. etc.

Mitt intryck av denna butik är som sagt iaf att dom verkar va väldigt seriösa (vilket många antagligen redan upptäckt) å kunniga på detta ställe..

Mikael Pettersson
Falköping...
#2 - 29 december 2005 23:07
Jag mailade Guldfisken i dag och fick svar omgående!!!
#3 - 29 december 2005 23:17
Kan bara hålla med sacha. Har turen att bo nära åled och det är en fröjd att åka dit och hämta inspiration, alltid ordning och reda på karen. Sen är de väldigt kunniga och pratglada vilket är positivt om man som jag inte vet allt om allt. Enda negativa jag kan säga är väl att de ibland kan vara lite väl positiv självbild och inte vilja se andra alternativ än lösningarna än de själva föreslagit. Men det kanske bara är jag som föreslår konstiga saker :-)
#4 - 30 december 2005 00:49
mailat åleds engång och fick svar rätt fort, dock verkade det som den som svarade hade dyslexi eller liknande.
#5 - 30 december 2005 08:42
Åleds är bra, men som sagt försök inte "sälja in" dina egna ideér, eller säga att du gör på ett annat (bättre) sätt.
Om man inte står på sig kan det nog vara lätt att bli "manipulerad". Tar man bara vissa saker med en nypa salt och väger in andra tankesätt så kan man med all säkerhet få mycket bra råd och information därifrån.
#6 - 30 december 2005 11:03
Toppen affär med mycket kunnande. Den bästa vad det gäller fiskhällning
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 30 december 2005 11:08
[QUOTE=Guy Palm]Toppen affär med mycket kunnande. Den bästa vad det gäller fiskhällning[/QUOTE]
Jo Arnold är en jäkel på att hälla ner fiskarna i påsarna;)
#8 - 30 december 2005 11:11
När jag läser "kritik på Åleds" så tänker jag negativt. Borde det inte heta "positv kritik" eller "omdöme om" i stället? :)
#9 - 30 december 2005 11:12
Men erkänn att du blev nyfiken när du trodde någon gav negativ kritik till Åleds!
#10 - 30 december 2005 11:15
[QUOTE=greken]Men erkänn att du blev nyfiken när du trodde någon gav negativ kritik till Åleds![/QUOTE]

Smart drag, alltså! :D
#11 - 30 december 2005 11:38
V Jo Arnold är en jäkel på att hälla ner fiskarna i påsarna;)

Ja han har desutom rent och snyggt i sina kar. Bottenfilter :)
Kjell Fohrman
Administrator
#12 - 30 december 2005 11:41
[QUOTE=Guy Palm]

Ja han har desutom rent och snyggt i sina kar. Bottenfilter :)[/QUOTE]
Ja det är väl en förutsättning att man håller rent och snyggt i sina kar för att bottenfilter skall funka:D
#13 - 30 december 2005 11:46
1-0 Kjell Fohrman:p
#14 - 30 december 2005 12:33
[QUOTE=Kjell Fohrman][QUOTE=Guy Palm]Toppen affär med mycket kunnande. Den bästa vad det gäller fiskhällning[/QUOTE]
Jo Arnold är en jäkel på att hälla ner fiskarna i påsarna;)[/QUOTE]

Fyfan du verkar va en dryg jäkel asså :p

Edit: Angående rubriken skrev jag faktiskt så för att just ordet kritik har en negativ klang.. Men så är ju faktiskt inte fallet. :p
Kjell Fohrman
Administrator
#15 - 30 december 2005 12:39
Fyfan du verkar va en dryg jäkel asså :p

Nja, men bra på att märka ord när någon råkar skriva fel det är jag definitivt:eek: .
#16 - 30 december 2005 12:41
[QUOTE=Kjell Fohrman][QUOTE=Guy Palm]

Ja han har desutom rent och snyggt i sina kar. Bottenfilter :)[/QUOTE]
Ja det är väl en förutsättning att man håller rent och snyggt i sina kar för att bottenfilter skall funka:D[/QUOTE]

Eller är det ett resultat när man kör med just bottenfilter.. :D
#17 - 30 december 2005 13:00
Eller är det ett resultat när man kör med just bottenfilter.. :D __________________

Det fungerade för mig för 30 års sedan och det fungerar fortfarande, :D
#18 - 30 december 2005 13:01
Hur mycket kostar ett åleds akvarium? Är det värt det?
#19 - 30 december 2005 20:46
[QUOTE=Hugin]Hur mycket kostar ett åleds akvarium? Är det värt det?[/QUOTE]

Jag vet inte va de kostar. Men dom har 10års garanti har jag för mej. Det är ju värt en del i mitt tycke...
#20 - 31 december 2005 12:28
[QUOTE=Hugin]Hur mycket kostar ett åleds akvarium? Är det värt det?[/QUOTE]

Mitt 575 gick på strax över 10000 med klädd möbel och heltäckande klädd ljusramp. Jag tycker det var ett helt ok pris för ett handbyggt kar i toppen kvalitet.

Den bild jag fick när jag kollade runt innan jag köpte karet var att han ligger ungefär i samma prisnivå som kvalitetsmärken på sina stora kar men är något dyrare på sina små kar.
Dessutom så leverarade han det hem till mig och satte upp det i våg åt mig för 100kr (om jag minns rätt)

Åleds har ett rykte om sig att vara dyrt men jag tycker inte att han håller särskilt farliga priser i förhållande till kvaliten på prylar och fiskar
#21 - 9 januari 2006 17:29
[quote=Kjell Fohrman]Jo Arnold är en jäkel på att hälla ner fiskarna i påsarna;)[/quote]

jag skulle säga att han e en jäkel på att tjata :p
#22 - 9 januari 2006 17:31
[quote=Rambo]Mitt 575 gick på strax över 10000 med klädd möbel och heltäckande klädd ljusramp. Jag tycker det var ett helt ok pris för ett handbyggt kar i toppen kvalitet.

Den bild jag fick när jag kollade runt innan jag köpte karet var att han ligger ungefär i samma prisnivå som kvalitetsmärken på sina stora kar men är något dyrare på sina små kar.
Dessutom så leverarade han det hem till mig och satte upp det i våg åt mig för 100kr (om jag minns rätt)

Åleds har ett rykte om sig att vara dyrt men jag tycker inte att han håller särskilt farliga priser i förhållande till kvaliten på prylar och fiskar[/quote]'

ett specialbestält 325 l skulle gå på 3500 för bara akvariet
Kjell Fohrman
Administrator
#23 - 9 januari 2006 17:37
Det är väl ofta så att om man vill ha specialmått så kostar det.
#24 - 9 januari 2006 18:15
Mitt 1400 e oxå "specialbeställt" av Åleds..
Billigt?? Ja det är ju en relativ fråga.
Mycket pengar?? JA!
Mycket akvarie?? Definitivt Ja..
Förhållande pris/akvarie?? Värt varenda krona!! :D
#25 - 9 januari 2006 18:54
[quote=Torstensson]Mycket akvarie?? Definitivt Ja..[/quote]

ditt akvarie är nåt i hästväg haha som dom flesta bara drömmer om att ha
#26 - 9 januari 2006 19:26
Håller med sacha till fullo! Mycket bra butik och väldigt trevlig personal. Bra på att tjöta är de definetivt :P. När jag var där så stod jag och pratade rätt länge med Arnold, sen gav han bort mig till Janne när det var dags att prata fiskar. Han tog med mig ner till karantänrummet och visade mig runt där och så. Väldigt trevligt :). Vissa andra stora skräpbutiker i stockholm vet ju inte ens vad de pratar om och har ingen tid att prata med kunderna. Nej tacka vet jag Åleds!
#27 - 9 januari 2006 22:05
Jag kan sammanfatta med att min beställning kom på första vardagen efter helgerna som vart... Antaligen inte sista gången jag tar kontakt å gör affärer med dom...
#28 - 10 januari 2006 13:33
[quote=Kjell Fohrman]Det är väl ofta så att om man vill ha specialmått så kostar det.[/quote]

det skulle bara kosta 1995 kr på gubbero[:)]

Annons