Krokodil har tagit ett barn vid Kåsjön i Partille.

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 29 januari 2009 16:07
Ja inte ännu, men i en profetia för framtiden så menar den moderate ersättaren i kommunfullmäktige i Partille och tillika förbundstyrelseledamoten i Djurens rätt Anders Ekelund att detta är vad vi kan förvänta oss kommer att ske i framtiden, i alla fall allt enligt vad han själv skriver i dagens Partille Nyheter.

Detta med anledning till att en kattunge för några dagar sedan "dumpades" i ett köpcenter i Partille.
Självklart är detta med s.k. "sommarkatter" etc. helt förkastligt och det är också helt fel att dumpa våra tropiska djur eller växter i naturen (både ur djurskydds- samt miljösynpunkt).

Men att utifrån detta exempel med en dumpad katt ta till sådan enorma övertoner blir bara löjligt som att påstå att folk redan idag i Sverige dumpar sina krokodilsällskapsdjur i svenska vattendrag och att han förväntar sig att dessa kommer att ta barn.
#2 - 29 januari 2009 16:08
Trodde en gädda nafsat nån unge igen.. Men så var det inte då nej :)
Brukar mest hända på sommaren dock.
#3 - 29 januari 2009 16:12
Hahahahaha... Ja, en sak är säker: blir det nånsin så varmt i Partille att en krokodil överlever vintern utomhus, då har vi redan betydligt större problem.
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 29 januari 2009 16:16
Azur skrev:
Hahahahaha... Ja, en sak är säker: blir det nånsin så varmt i Partille att en krokodil överlever vintern utomhus, då har vi redan betydligt större problem.

Det ligger något i det:d

Fast han menade att folk hade krokodiler hemma i sina badkar (uppenbarligen rätt stora badkar uppenbarligen eftersom de där blir så stora att de kan äta barn) som när de hade växt ur dem släpps ut i våra vattendrag.
#5 - 29 januari 2009 23:12
Det ligger något i det:d

Fast han menade att folk hade krokodiler hemma i sina badkar (uppenbarligen rätt stora badkar uppenbarligen eftersom de där blir så stora att de kan äta barn) som när de hade växt ur dem släpps ut i våra vattendrag.

Det mesta av hans absurditeter kan för klaras med att han är moderat. :D
Han kallar nog sin 25m simbassäng för bad kar. ;)
#6 - 30 januari 2009 00:07

Fast han menade att folk hade krokodiler hemma i sina badkar

Alltså måste vi förbjuda badkar. :cool:
#7 - 30 januari 2009 00:27
Azur skrev:
Alltså måste vi förbjuda badkar. :cool:

Helt klart :d
Guest
#8 - 30 januari 2009 00:31
Mick13 skrev:
Helt klart :d

Då sprack sommarens bad då... Eller det gäller inte tunnor? :d
#9 - 30 januari 2009 00:44
Tja jag har då aldrig bekymrat mig om någon moderast tyckande och tänkande förut så jag tycker vi kör på tunnbad vad dom än må säga
#10 - 30 januari 2009 07:18
Har inget badkar. Men känner mig lite nervös inför toabesöken.
#11 - 30 januari 2009 08:39
Även om krokodiler skulle vara rustade att klara Svenska vintrar som dom är känner jag att djurrättsorganisationerna är ett större samhällsproblem an vad krokodilerna skulle vara.
#12 - 30 januari 2009 08:47
Skulle nog inte vara nån omöjlighet om ett X antal år fram när vår planet värmts upp galet mycket mer och vi har 10-15 grader på vintern i skåne iaf.......hoppas verkligen inte det blir så illa och att den varma golfströmmen tagit en annan bana innan dess så vi får lite mer kyla vintertid men ändå.
#13 - 31 januari 2009 06:39
Jag har en orm i toaletten. Man får mota den med toaborsten när man ska spola.

Annons