Nubi skrev:finns redan en kulfisktråd, bara gå in på sök funktionerna så hittar du en massa nyttig info om dessa kanibaler :D
DAHLBERG skrev:Malar sitter ganska ofta och suger på nån död fisk. När min ena kulfisk dog hade den andra inte tagit en tugga. Har 2 biocellatus i 120 liter och de bråkar aldrig, åker runt och myser hela dagarna.
Johanski skrev:Har du sett det beteendet hos dina kulfiskar då eller, nubi? ;)
Johanski skrev:Dessutom så är väl kulfiskar giftiga, så logiken är
väl att de inte är kannibaler :) att vissa arter av kulfiskar är agressiva mot artfränder stämmer, men det är en helt annan sak.
Nubi skrev:Ja på en död fisk, kulfiskarna ger sig på levande fiskar. Varför äre fel att tycka att kulfisken är en kanibal?
och det hindrar inte folk från att köpa fiskar. :) Tycker dessutom om Kulfiskbeteendet, lite rovdjur/kanibaler.
Nubi skrev:
Du kanske har jätte snälla medans ngn annan har två monster kulfiskar som dödar allt i sin väg. Allt är så Individuellt.
Nubi skrev:
Har läst på den andra kulfisktråden och många säger att de är inga änglar, mer små djärvulsfiskar 'hehe* Har ännu inga egna juh :( 720L är inte klar ännu.
Nubi skrev:
Om Två kulfiskar som smakar på varandra, dör de då??
Johanski skrev:Att döda för att äta och att döda bara för att är två vitt skilda saker :)
Nubi skrev:Men jag trodde inte vi snackade om sånt, mer om kulfisk, och inte om revis.
Menar du då att ALLA kulfiskar är så med revir eller bara vissa?
Ja men så är det väl med de flesta revirhävdande fiskar?
Så höll mina Ap.kakadua honor på. De fick bo i ett lite för trångt kar, i 5 dagar. Mkt mkt växter och rötter gjorde de mer lugnare. Tror nog att de honorna hade kunnat dödat varandra.
ialf kändes det så när man såg när de muckade med varandra.
Nubi skrev:Jag menade att kulfiskarna kan vara som kannibaler, då tänker jag på att de kan jaga efter en fisk (i ett akvarium) och biter på fenor, sen vidare på kroppen tills fisken dör och så käkar kulfisken upp den.
Deras beteende är lite kannibalism/rovdjurs aktigt, tycker jag efter att ha läst i trådarna.
Sen finns det fler saker i situationen som spelar stor roll varför fisken gör som de gör.
Nej att döda bara för dödandets skulle är inte kannibalism.