Kulfisk

#1 - 5 februari 2006 15:01
Hej!
Har köpt ett akvarium på 240 liter idag. Har funderar länge på att skaffa en bräckvattenskulfisk.
Men hittade nu arothron nigropunctatus och en sådan vill jag gärna skaffa.
Ska endast ha 1 fisk och då av den här sorten. Men frågan är hur stort akvarium dom behöver när det endast är en fisk? Om mitt akvarium räcker.
Hoppas på svar från någon som vet :)
Hälsningar Emily
#2 - 5 februari 2006 21:44
det e på gränsen men kan gå.
Är du säker på att du klarar av ett saltvattensakvarium?
#3 - 5 februari 2006 21:53
trivs den ensam?? annrs e de väl synd o bara ha en..
får man fråga varför du bara ska ha en fisk i ditt akvarium?? de blir ju inte speciellt fint heller
#4 - 6 februari 2006 08:33
[quote=MichaelE]det e på gränsen men kan gå.
Är du säker på att du klarar av ett saltvattensakvarium?[/quote]

Någon gång måste bli den första, jag har tagit hand om många olika sötvattensakvarier. Håller på att läser mycket om hur man tar hand om ett saltvattensakvarium och sedan kommer det knappast vara så att jag köper fisken, ställer iordning akvariet och stoppar ner fisken. Tänkte starta upp akvariet snart och se så allt fungerar ihop och att man får rätt värdens osv innan.
Hälsningar Emmy
#5 - 6 februari 2006 08:35
[quote=andreassofus]trivs den ensam?? annrs e de väl synd o bara ha en..
får man fråga varför du bara ska ha en fisk i ditt akvarium?? de blir ju inte speciellt fint heller[/quote]

Det är en rovfisk som är väldigt svår att ha med andra arter, man kan bara ha dom med större arter än dom själva. Dom kan börja äta på varandra om man har två stycken och det känns ju mindre roligt. Visst den här större arten är lugnare än de mindre kulfiskarna men vill inte ta några risker att den äter upp de andra.
#6 - 6 februari 2006 12:28
nja, den är inte så svår att ha med andra arter som är lika stora/större men den funkar inte med lägre djur, du kan kanske ha den ihop med typ tryckare eller muränor

Annons