kulfisk och krabbor?

#1 - 3 juni 2007 13:51
Tror ni att kulfisk och krabbor skulle kunna leva i samma kar?
vet ni någon mal eller ål som skulle passa in också????[:(!]
#2 - 3 juni 2007 16:49
ingen som vet något???
#3 - 3 juni 2007 21:19
Det kanske beror på storleken? Hur som helst, så såg jag ett filmklipp på You Tube häromdagen där en kulfisk åt en kräfta i ett akvarium. Så tanken slår mig att det kanske inte är så lämpligt... De gillar ju annat med skal på, som sniglar och musslor så varför inte krabbor.
#4 - 4 juni 2007 10:51
Cyphera skrev:
Det kanske beror på storleken? Hur som helst, så såg jag ett filmklipp på You Tube häromdagen där en kulfisk åt en kräfta i ett akvarium. Så tanken slår mig att det kanske inte är så lämpligt... De gillar ju annat med skal på, som sniglar och musslor så varför inte krabbor.

Okej. jo iofs. men krabborna kan bli ganska så stora... ingen som har testat??
#5 - 5 juni 2007 21:02
Tror nog att kulisarna hade käkat upp krabban så småningom, troligen ett ben i taget. :/
#6 - 5 juni 2007 21:24
så gjorde de med mina filterräkor iaf... börjar med antenner och ögon, sen tar de benen, sist körde de en "konservöppnargrej" på ryggskölden...
#7 - 6 juni 2007 10:43
Men man borde kunna ha dom med kräftor, dom blir ju rätt så stora.
#8 - 6 juni 2007 15:06
mina filterräkor var på ca 9-10 cm... det hjälpte inte... de dödade även en lika stor blueclawräka...

det beror kanske på art, mina goldkulfiskar var iaf riktiga mördare...
#9 - 6 juni 2007 17:26
Vandal skrev:
mina filterräkor var på ca 9-10 cm... det hjälpte inte... de dödade även en lika stor blueclawräka...

det beror kanske på art, mina goldkulfiskar var iaf riktiga mördare...

Oj då. :p att dom var så griniga då. vad har ni ihop med era gröna kulfiskar då?
#10 - 6 juni 2007 20:25
sten och andra kulfiskar ;P
#11 - 10 juni 2007 17:07
patriksg skrev:
Oj då. :p att dom var så griniga då. vad har ni ihop med era gröna kulfiskar då?

Dom är inte griniga, bara matglada. ;)

Med mina kulisar hade jag siamensis och corydoras. Som växter svärdsplantor, som fick fullt med runda små hål... :)

Annons