Ja Kuhlii-ålar är verkligen kul att ha, både för att de är så vackra men också för att de är utmärkta renhållningsarbetare. Käkar alger, överbliven mat och döda fiskar på bottnen. Har själv en Kuhlii-ål samt en Kanelkuhlii-ål. Ofta är de som mest aktiva i skymningsljus och på natten, men då och då kommer de fram och gör loopingar framför frontrutan, är lustiga små krabater som är väldigt harmlösa, fredliga och "snälla". Dock är de enstöringar, vilket framgår av artbeskrivningen här på Zoopet, och bör således INTE hållas med för många i samma kar. De är alltså inte stimfiskar, men är akvariet tillräckligt stort kan man nog släppa i 2-4 stycken, så vitt jag kan tänka mig. Har ju som sagt själv 2 ålar i mitt 170L, men OK då har jag två olika arter också. Har funderat på om man vågar släppa i några till. Dock vet jag inte riktigt var man får tag på dessa underbara ålar, då de ju inte är så vanliga i handeln. Men Akvarielagret om någon borde kunna ha. Annars kan nog den lokala akvariehandlaren beställa hem några åt dig. Lycka till!