Igår var jag förbi Fridhems akvarier, har inte varit där sedan de byggde om....mycket fräsch, fina fiskar...ingen misär som på andra ställen här i stan (nämner inga namn, se förra dagboksinlägget)...
Jag tänkte köpa ett till par mosaikguramis men det fanns bara en hanne kvar...och han var jättestor..så nöjde mig med en hona.
Fastnade för ett par Kameleont fiskar, Bades bades...Jättefina och lustiga fiskar! Hanen har redan beslagagit terakottakrukan som jag egentligen ställt ut till Ancistrusarna...och tro mig, kameleonthanen har inga planer att lämna sin borg. Trots sin ringa storlek står han framför sitt palats och fläktar och spänner sina fenor och jagar bort varenda fisk vare sig det är en liten tetra eller en gurami som är ungefär fem-sex gånger större än han själv...Respekt!
På Frihems akvarier hade de en "Zoopet-mal" och jag frågade av ren nyfikenhet vad de skulle ha för den. -Inte till salu, tillfälligt fiskestopp. Men om återförsäljaren skulle ha några kvar skulle priset ligga på 6000spänn! Galet....
Stumpen lever än...kommer nog att klara sig bara bra...
Det var allt för den här gången..nu ska jag käka frukost och diska...