Vet inte om jag har gjort en tabbe. Var hos släkten som i sin tur för ett halvår sedan tog över ett akvarium, ca 56 l, med kyssgurami tror jag att det är. Finns det någon annan fisk som är snarlik? Har tittat på bilden här på zoopet, men där ser den mer avlång ut, dessa är knubbigare, annars stämmer det ganska bra. Har aldrig haft gurami, men förstår ju att om det är en sådan fisk så är det ett alldeles för litet akvarium för dessa fiskar. Fick med mig två hem, då dom har ett föräldrapar och säkert 18 ungar. Ungarna är större än min egen fjärilsciklidhane dvs ca 5-6cm och ganska kompakta och knubbiga. föräldrarna är kanske 8 cm. Nu undrar jag hur snabbt dom växer, har förstått att dom kan bli 35 cm, men också ganska gamla, så det kanske dröjer innan de blir stora? Har funderingar på att skaffa större akvarium ibland, kanske blir det så nu. Stoppade ner dom i mitt 56 liters, som dock inte är överbefolkat, så där kan dom nog vara ett tag. Har ett par fjärilsciklider där och hanen blåste upp sig och började förfölja guramisarna på en gång, men fjärilarna ska ner i andra karet ändå i morgon. Kvar hos guramisarna går 6 neontetror och lite guppy, tänkte att guramisarna skulle förhindra att det blir så mycket yngel, är trött på alla yngel som överlever.