Iordningställde mitt lilla kar för denna lilla snäcklekare. Hittade en butik som hade de inne, F1:or dessutom som en bonus. Har fått uppfattningen att det är lämpligast med fler honor och försökte tillsammans med handlaren plocka ut 2+1. Väl hemma igår dröjde det inte länge förrän det uppdagades att det snarare var två hanar och en hona.... Hanarna har tagit vars en vinbergssnäcksamling i besittning, medan honan håller sig till två andra snäckor.
Idag åkte jag för att se om jag inte kunde få tag på en hona eller två. Satt en stund framför karet och försökte utläsa om där var någon hona till (endast 4 individer kvar). Tveksam men optimistisk valde jag ut den som möjligen var en hona. Hemma igen konstanterar jag ödesmättat att jag nu har tre hanar och en hona.......
Frågan är nu om det kan fungera ändå? Hon kan ju välja bland dem i alla falll :). Eller blir det mest oreda? Ni som har erfarenhet av dessa små trevliga snäcklekare - vad tror ni?
Karet är uppdelat i två halvor med en sten i mitten. På varje sida finns en vinbergssnäcksamling på 7-8 snäckor. Bak i karet ligger två andra snäckor.
// Martin