L007, vampyrpleco, ...någon?

#1 - 17 maj 2006 22:13
Hej, är det någon mer som har en Leporacanthicus, L007 ?

min är väldigt rädd, kommer han att slappna av eller gömmer han sig hela tiden?...jag vill ju se honom :(
#2 - 18 maj 2006 17:28
[QUOTE=sonet]Hej, är det någon mer som har en Leporacanthicus, L007 ?

min är väldigt rädd, kommer han att slappna av eller gömmer han sig hela tiden?...jag vill ju se honom :([/QUOTE]

De är väldigt skygga av sig, min kommer fram väldigt sällan.Det är viktigt med ordentlig cirkulation på vattnet då brukar de inte bli lika skygga.
Men det gäller ju de flesta L-malar.Jag har månbelysning
så jag sitter och glor i mörkret när belysningen har släckts.
MvH Richard
#3 - 18 maj 2006 20:03
ok...hmm..

[quote=gigardt]De är väldigt skygga av sig, min kommer fram väldigt sällan.Det är viktigt med ordentlig cirkulation på vattnet då brukar de inte bli lika skygga.
Men det gäller ju de flesta L-malar.Jag har månbelysning
så jag sitter och glor i mörkret när belysningen har släckts.
MvH Richard[/quote]

ok, tack för svaret. jag har ju 240 liter. har köpt till en extra pump för cirkulationen enbart, den ska pumpa 750liter i timmen. plus själva standardpumpen. det rör på sig ganska bra tycker jag, men hur stark cirkulation ska det vara?
#4 - 18 maj 2006 20:16
Du ska ha 5-10x karets volym för att de ska trivas bra,i ditt fall 1200-2400l/h.
MvH Richard
#5 - 25 maj 2006 01:49
knasigt....alla mina L-malar är exhibitionister (stavning) verkar det som....1 L027, 5 L144 och 1 L104. Fattar inte vad jag gjort för att få det så bra. har gryyyymt mycket gömställen i mitt kar och lite gnutta svartvatten, kanske är det som gör det. Och min L104 blev mer framfusig när L027 kom in i bilden.....hmmm bra för mej iaf :D
#6 - 25 maj 2006 10:29
Jag upplever det som så att ju fler malar jag har haft i karet desto mer har jag sett av dem,verkar som att de blir mindre skygga då.
MvH Richard

Annons