L200

#1 - 18 november 2005 14:24
Någon som vet det latinska namnet på denna mal,och gärna lite info om den oxå vore bra!Vad är rimligt pris för denna mal??Har sett att åleds har för 400:-st Vf!
#2 - 18 november 2005 14:39
[QUOTE=FIBSTET2]Någon som vet det latinska namnet på denna mal,och gärna lite info om den oxå vore bra!Vad är rimligt pris för denna mal??Har sett att åleds har för 400:-st Vf![/QUOTE]
L200 är en Peckoltia sp. men något mer specifikt latinskt namn har den inte, numret är det som skiljer den från andra Peckoltia.

Titta på tex www.planetcatfish.com för info.
#3 - 18 november 2005 14:57
[font=Comic Sans MS][color=blue]Var personligen på Åleds igår och såg en massa L200 där men dom som skulle kosta 400 såg jag inte några, däremot ett gäng som inte va stora som kostade 600 och mer.[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=blue]Dom hade en jäkla massa L-malar med dom kostade skjortan och lite till.[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=blue]Lite i dyraste laget för mig som ändå är lite maltok :o[/color][/font]
#4 - 21 november 2005 09:04
[QUOTE=drd][font=Comic Sans MS][color=blue]Var personligen på Åleds igår och såg en massa L200 där men dom som skulle kosta 400 såg jag inte några, däremot ett gäng som inte va stora som kostade 600 och mer.[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=blue]Dom hade en jäkla massa L-malar med dom kostade skjortan och lite till.[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=blue]Lite i dyraste laget för mig som ändå är lite maltok :o[/color][/font][/QUOTE]
Det stod så på deras hemsida!Typerna har kanske glömt att uppdatera!!
#5 - 29 december 2005 01:40
L200 har fått latinska namn - och inte ett utan två!
Den vanliga L200 heter nu Hemiancistrus subviridis medan L200 "high fin" inte ens ingår i samma släkte utan ska kallas Baryancistrus demantoides.
Vad jag förstår är det fortfarande möjligt att L128 är samma art som L200 - det vill säga H. subviridis.
#6 - 29 december 2005 10:45
...som daniel skriver...128 och 200 kan vara samma art. läste lite om det på catfish hemsidan. har för mig att teorin dom hade var att dom bara "bodde" på olika delar av "floden", det gjorde väl att dom blev olika till färgen men annars så är det väl ingen skillnad.

jaja, helt meningslöst inlägg men jag tvivlar på att jag är den enda som gjort ett sådant =)

// SeanChai

Annons