L200 beter sig skumt i 2 dagar=död

#1 - 28 juli 2009 18:48
[FONT=Lucida Sans Unicode][FONT=Arial Black]Hej jag köpte en L200 för cirka 2-3 månader sedan och nu för 3 dagar sedan rengjorde vi akvariumet. En halvtimme senare så betedde han sig skumt. Han lag sig som upp och ner och blev stel som en pinne, vi lag honom i[/FONT] [COLOR=black]en liten låda där vi brukar lägga fiskar som ej kan vara med andra fiskar eller behöver personlig hjälp osv... han blev bättre samma dag, nästa dag mådde han finfint och var pigg, ända tills eftertermiddan då han blev så igen. Vi lag honom tillbaka i det gamla vattnet som han hade stått innan vi rengjort akvariumet för vi misstänkte att han inte gillade vattnet, men senare på kvällen var han död, han ser helt normal ut vad jag vet. Bara uppsvällda ögon (båda) uppväld mage och uppsväld rumpa, han andades oerhört snabbt den timmen jag hann vara med honom, nu ligger han ute på tomten med egen gravsten och allt brevid andra... Ett marsvin, Bobbo. Men jag undrar vad som var problemet, nån som har haft det likadant. Jag har aldrig sörjt såhär mycket för en fisk, en tår eller ingen beronde på hur mycket jag gillade den och hur länge jag haft den.... Saknar honom oerhört mycket och ska skaffa en ny så snart som möjligt.[/COLOR][/FONT]
#2 - 28 juli 2009 20:48
Vad menar du med "rengjorde akvariumet" ?
#3 - 28 juli 2009 23:24
Inte så att du råkade dippa ner YES eller Ajax eller nå sådant tvättmedel? Låter väldans konstigt att fisken ska dö i samband med din s.k "rengöring". Som tidigare frågat, vad för "rengörinG" gjorde du, och med vad?

Annons