vilken av dessa skulle du välja och VARFÖR?? ska ha en av dem, de e ganska lika så ja blir osäker.
(inga svar av folk som bara tittar på bilderna och säger att den ena är snyggare än den andra) vill ha seriösa svar tack
Amaro skrev:inga svar av folk som bara tittar på bilderna och säger att den ena är snyggare än den andra vill ha seriösa svar tack
Henrik_A skrev:Senaste Åleds resan blev det inköp av L128 (small spot cat pleco) och LDA33, kollade även på L200 högfenad men nja visst är dom fina men inte som L128.
L128 och LDA33 är ute hela tiden här hemma.
Henrik_A skrev:LDA33:an stör inga andra fiskar. Väldigt lugn iofs. kanske det ändrar sig när den blir äldre, lugnare än L128 som kan vara lite kaxig.
Jag kör en hel del artemia, lite röda mygg, algae waffers och sinking waffers pga. av 21st corydoras sterbai som måste växa till sig, går även 2 par apistogrammor och ett ancistrus par + ett stort gäng guppy som blivit kvar sen inkörningen av karet.
Alla äter så fort maten kommer i vattnet.
Än har jag inte märkt att LDA33 eller L128:an skulle ha några tarmproblem pga. födan pigga och glada far runt i karet hela dagarna. (600l. med flera stora rötter och mycket växter). Få fiskar på lite större yta verkar funka bra.
Har funderat på att köpa fler, har bara en av varje. Men när det funkar så bra kan det vara dumt.
LDA33 vf gav jag 600:- och 900:- för L128 vf.