Jag har skaffat mig 7st L204 och hoppas på att kunna odla dem till hösten, Panaque ska som känt ha rötter och leker i grottor, förhållandevis små grottor om jag har förstått det hela rätt.
Lite omständiga att se könsskillnad på om de inte har växt upp ordentligt, de sista 4 jag köpt är runt 12cm och då framträder det väldigt bra, men de 2 som är runt 10 cm så är det kenpigt! hannarna får som kraftigt "hår" från ryggfenan och bak till bakfenan och honorna har betydligt mindre av detta(alla har det dock).
Cirkulationen ska vara lite kraftigare än vanligt, runt 10-12* akvariets volym, ett sätt att trigga dem lite lättare kan vara att rikta ett pumphuvud mot grottans öppning(utan att köra vattnet rakt in i grottan)
och låga nitrat värden, runt 28 grader så är det mest att vänta! man får ju förstås utfodra dem lite anorlunda för att förbereda honorna att leka och för att bli romstinna.
edit: glömde,(eftersom jag har så mjukt vatten) hårdheten på vattnet ska var lågt... men det gäller de flesta malar utan ancistrus som ju leker i lite vad som helst :)