Lacken vitnar på bakgrunden.

#1 - 28 november 2004 11:00
Har gjort en egen bakgrund i polyester plast och blev jävligt nöjd av resultatet. Nu kan se den i min zoon. Men i dag förvandlades min lycka till förtvivlan.!!!

jag syn på att det har blivit lite vita fläckar i lacken på bakgrunden. Har jag lackat för tjockt då eller varför blir det så.. eller håller lacken på att lösa upp sig.. Det är en två komponents golvlack..

Tacksam för svar....
#2 - 28 november 2004 11:29
Så hände för mig med, jag tror att det är för att man lackar för tjockt, för det var bara så i hålorna på bakgrunden där lacken rinner ner...

MVH Max
#3 - 28 november 2004 11:32
Fick samma problem med en två-komponent golvlack. Sedan dess tar jag inga risker, använder bara Epotex även om den är lite dyrare.
#4 - 28 november 2004 13:32
spelar ingen roll vad du andv. för lack om du läggar för mycket på blivar den vit om du stopper i den innan den har härdat färdigt vilket tar ca 3 va
#5 - 28 november 2004 14:15
Hej det finns ingen lack eller fernissa som kan stå permanent under vatten. Använd en lösningsmedelsfri epoxy, det är det enda som håller i det långa loppet.
mvh Sven-Olof
#6 - 28 november 2004 15:44
Jag fick veta att Nordsjö epolan V kan bli vit om man får i förmycket härdare.

/viggen_l
#7 - 28 november 2004 20:55
det blev inte så vitt ändå.. om man tittar noga så syns det men inget som man stör sig på.. men man får tänka sig för när man gör nästa bakgrund.

Jag funderar bara på hur länge jag skall ha i mina testfiskar, Tills det e riskfritt... Någon som vet..?
#8 - 29 november 2004 07:11
Ursprungligen skickat av deon

det blev inte så vitt ändå.. om man tittar noga så syns det men inget som man stör sig på.. men man får tänka sig för när man gör nästa bakgrund.

Jag funderar bara på hur länge jag skall ha i mina testfiskar, Tills det e riskfritt... Någon som vet..?

Jag brukar göra 100% vattenbytten i ca en vecka innan jag lägger in första (test)fisken.
#9 - 12 januari 2006 12:23
Jag fick veta nu på www.exoherp.net att om man ej får härdaren utblandad noga blir den vitaktig när vattnet fylls på

mvh patrik( fiskens)
#10 - 12 januari 2006 12:25
Samt om du kör med för tjocka lager. Var även noga när du gör det sista lagret med sement/spackel och försök få det så jämnt som möjligt. Jag körde väldigt lösa blandningar mot slutet för att täppa igen så mycket ojämnheter som möjligt.
Lucas_no1
#11 - 12 januari 2006 14:25
Behvös det lack över betongspackel?
På riktiga btn är det väl så att det är det som är den yttersta ytan som är så stenhård.
Jag är inte 100 att det är så det är.
Rätt mig om jag har fel.
Jag tror dom gör dom såhär.

1 Först färgpigment i formen
2 sedan betongspackel på det
3 efter det två olika lager av plast som hamnar på bakdsidan av bakgrunden.
#12 - 12 januari 2006 16:07
har inte ens lack på min

funkar erfekt endå läg tjokt lager bara
#13 - 13 januari 2006 02:47
[quote=Lucas_no1]Behvös det lack över betongspackel?[/quote]

betong innehåller kalk som höjer ph men enligt en sida ja läste ska det gå å laka ur kalken så at betongen inte påverkar vattnet alls.

Annons