Jag har fått hem ytterligare ett projekt. Jag ska vara barnvakt åt ett akvarium i ett par månader, och eftersom tjejen som har akvariet är rätt söt, är man ju lättlurad, och kan inte säga nej.
Jag har inga varumärken på någonting, inga klisterlappar, inga gjutmärken, ingenting. Men, det verkar som om det är en "FMP" huv, det ser ut som en släkting, en äldre(?) kusin till det här karet, fast det här är 167L (95x44x40) och inte panorama. Hur som helst, huven är rätt rutten. Sprickor i plasten under ballasten, jag antar att det är värmen. Frågan är, kan man göra något vettigt åt det?
Jag är inte så sugen på att kladda igen skadorna med silicon, utan skulle vilja försöka göra något både snyggare, och mer seriöst. Jag tänker mig något i riktningen mot glasfiberspackel. Kan det vara en vettig väg att gå? Jag oroar mig inte så mycket för om det skulle vara giftigt eller något sådant, jag har en skvätt av epotex 2komponents akvarielack kvar, ett drygt halvår gammal, som borde räcka för att pensla halva huven invändigt, om man inte kan hitta"akvarievänliga material".
Det bor inget märkvärdigt i karet. Ett par palleter, som ständigt blir fler, ett par marmorerade skalarer, och en hög svarta / orange molly's. De skulle i värsta fall klara sig utan ljuse ett tag, om det blir ett större projekt. Men jag är inte riktigt säker på vad som faktiskt är "bästa" metoden att göra det här på, och tänkte att det kanske är någon här som har ett par tips...
B!