Nej, ett mail till admin (kan vara en knapp man klickar på på sidan) skulle lösa det, de få icke nordiska akvarister vi får in skulle få vänta en extra dag på att få sitt konto manuellt aktiverat av Kjell/Christian. IP blocken skulle som sagt var bara gälla vid nyregistrering/för åtkomst av just detta formulär.
Precis så jag menar
Kalle från Sverige har precis skaffat sitt första akvarium och har sett zoopet, han går in och registrerar sig som vanligt och kan börja posta direkt.
Pelle bor i Tyskland, han har också börjat med sitt första akvarium, han kommer in på hemsidan och ser registrera, han registrerar och då Hemsidan registrerar ip'n och ser att den kommer utanför Norden så kommer han till en aktiverings sida där det helt enkelt står något sånt här : "På grund av Spammare har Zoopet varit tvugna att lägga in en extra försiktighets åtgärd, ett aktiverings mail har skickats till Zoopets administratör ( i detta fall Kjell och christian eller eventuella "moderatorer") och ditt konto kommer aktiveras så snart som möjligt"
Man kanske kan tänka sig att när man registrarar utanför norden kan man bara posta en gång varje kvart eller halvtimma eller något sånt, tills Kontot blir "aktiverat"
I alla fall.... Pelle har registrerat och såg meddelandet, Senare på kvällen loggar kjell in på sin mejl och aktiverar hans konto och ett mejl skickas till pelles mail om att kontot blivit aktiverat.