Lågenergilampa på Kjell & Co

#1 - 2 juli 2009 10:32
Jag håller på att leta belysning till en räkvas som jag fixat till. Jag hade tänkt köra med vanlig lågenergilampa men vill förstås ha någon som ligger på 6500K ungefär.

Hittade den här på Kjell & Co men det står bara "Varm fullfärg" där. Kan det duga bra som akvariebelysning?
#2 - 2 juli 2009 10:50
Efter lite mer undersökning verkar det som om det motsvarar 2700K, inte så intressant alltså.
#3 - 2 juli 2009 13:00
det finns vanliga lågenergilampor med 6-7000K.

kolla på www.lampgrossen.se

.
#4 - 2 juli 2009 13:34
Kensa skrev:
det finns vanliga lågenergilampor med 6-7000K.

kolla på www.lampgrossen.se

.

Jo, jag känner till dem men jag tänkte att jag skulle slippa skicka efter. Det blir nog vad jag får göra till slut ändå. De hade ingenting i lampaffären här i stan heller.
#5 - 7 juli 2009 19:45
myslas skrev:
Jo, jag känner till dem men jag tänkte att jag skulle slippa skicka efter. Det blir nog vad jag får göra till slut ändå. De hade ingenting i lampaffären här i stan heller.

brukar va dåligt i vanliga affärer med sånna men med lite tur kan du hitta nån kallvit vilket brukar va ca 4000k och det ser ganska ok ut men frågan är om det är värt besväret att söka igenom alla butiker i stan ;)
#6 - 10 juli 2009 10:02
Fuzzop skrev:
brukar va dåligt i vanliga affärer med sånna men med lite tur kan du hitta nån kallvit vilket brukar va ca 4000k och det ser ganska ok ut men frågan är om det är värt besväret att söka igenom alla butiker i stan ;)

Vart bor du ? Jag jobbar på Bauhaus, kan kolla igenom vårat sortiment i helgen om du vill?

E27 eller E14 sockel?
#7 - 11 juli 2009 14:29
Wictor_88 skrev:
Vart bor du ? Jag jobbar på Bauhaus, kan kolla igenom vårat sortiment i helgen om du vill?

E27 eller E14 sockel?

Växjö står det att trådskaparen bor om det nu är aktuell info, själv gillar jag MH lampor istället ;)
#8 - 12 juli 2009 07:30
Jag köpte en från lampgrossen till slut. :)

Annons