Lägg in ditt akvarium på Zoopet!

#1 - 30 april 2006 07:18
Kom igen nu alla Zoopet Gold medlemmar och lägg in ditt akvarium på zoopet nu när Christian och Kjell har lagt ned tid på att bygga den nya funktionalliteten kring detta. Det är på tok för få som fortfarande bara har sina akvarium/fiskar beskrivna som text i sina profiler istället för att lägga in dem på riktigt enligt nedan.

Du går in i huvudmenyn under "Hem" och väljer "Goldmedlemmarnas akvarium" och sen är det bara att lägga upp alla dina akvarium och vilka fiskar/växter du har i dem. De akvarium du lägger in kommer automatiskt också att komma in i din profil och om du lägger in fiskar så kommer det från artbeskrivningarna att bli länkar till just ditt akvarium.

Det finns även en annan tråd kring detta också där diverse frågor hittills har ställts:
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=86691
admin
Christian Alfredsson
#2 - 30 april 2006 07:32
Vore riktigt kul om det kommer in lite akvarium.

Dessutom är akvarierna kopplade mot artbeskrivningarna så man kan från en fisk eller växt hitta alla akvarium som innehåller den. Snacka om att kunna få inspiration när man bestämt sig för en sorts fisk!

Ska ta mig själv i nackskinnet och börja lägga in alla mina akvarium.
#3 - 30 april 2006 10:29
Håller med, kom igen alla Goldisar och lägg in era kar!! Har man många så fylls ju profilen ut ytterligare:)
#4 - 1 maj 2006 01:36
ni får vänta 3-6 månader på mej, först då kommer jag få tag på en någorlunda bra kamera.
#5 - 1 maj 2006 04:42
[QUOTE=Raven]ni får vänta 3-6 månader på mej, först då kommer jag få tag på en någorlunda bra kamera.[/QUOTE]
Du kan väl lägga in det utan bild så länge och komplettera med bild senare ?
admin
Christian Alfredsson
#6 - 1 maj 2006 05:34
Tycker det är bättre med typ dålig mobiltelefonbild än inget alls. Foto kan man byta när som helst.
#7 - 25 maj 2006 06:57
Kom igen nu alla Zoopet Gold medlemmar och lägg in era akvarium på Zoopet.

Det är några till som lagt in akvarium sen den här tråden startades men det är fortfarande relativt få som har gjort det (totalt 46 st akvarium är inlagda om jag räknat rätt).
#8 - 25 maj 2006 09:25
Apropå akvarium ser jag att det än en gång inte fungerar att radera eller ändra.. Får då:
You do not have permission to access /akvarium on this server. SQL syntax CODE=5
Har ni andra detta problem?
admin
Christian Alfredsson
#9 - 30 maj 2006 10:41
Maila till mig: Ta med länken direkt till akvariet och beskriv vad som försöker göras så fixar jag det.
#10 - 30 maj 2006 12:29
ja har tyvärr ingen kamera så ni får vänta på mig oxå
#11 - 30 maj 2006 16:25
[QUOTE=admin]Maila till mig: Ta med länken direkt till akvariet och beskriv vad som försöker göras så fixar jag det.[/QUOTE]
Mailat dig nu[:)]
#12 - 30 maj 2006 16:53
Bra tråd. Lade precis in mina, utan foton dock :|
#13 - 30 maj 2006 17:16
Men... jag hittar inte ens mitt akvarium i listan *snyft*
#14 - 30 maj 2006 18:16
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Jag tycker att man kunde haft alla inlagda akvarium upplagda på en sida och att man på så vis kan klicka på det akvarium man vill titta närmare på. Som det finns på andra fisksidor...[/COLOR][/FONT]
#15 - 30 maj 2006 18:19
har jag å göra ikväll :D
http://83.248.167.153:8080/
#16 - 30 maj 2006 20:37
Detta akvarium har väldigt konstig/misslyckad layout på texten...

http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=50
#17 - 30 maj 2006 22:59
[quote=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Jag tycker att man kunde haft alla inlagda akvarium upplagda på en sida och att man på så vis kan klicka på det akvarium man vill titta närmare på. Som det finns på andra fisksidor...[/COLOR][/FONT][/quote]Kan man inte det då? Gå in på Goldmedlemmarnas akvarium, och tryck sedan på Lista akvarium!
#18 - 30 maj 2006 23:10
[quote=heljis]Kan man inte det då? Gå in på Goldmedlemmarnas akvarium, och tryck sedan på Lista akvarium![/quote]

bara med text inte med bilder.

Annons