Lägg ner med "Just nu lyssnar jag på..."

#1 - 25 maj 2005 17:49
Är det någon mening med "granntråden" mer än för vissa som bara vill öka på sitt antal inlägg?

Gå istället in på www.audioscrobbler.com, registrera och ladda hem ett plugin till tex Winamp. Sen lagras alla musik du spelar och lagras i listor som ren statistik.

se exempel:
http://www.audioscrobbler.com/user/AmpRC/
Lägger sedan era polare till er kan ni jämföra musik och se hur väl era smaker stämmer överens. För att inte tala om att ni hur lätt som helst hittar nya grupper som ni inte hade en aning om.
Underbar sida och funktion!
#2 - 25 maj 2005 18:03
Satt och snabbsökte lite på deras sida och jag tycker de saknar alldeles för mycket bra musik. Känns lite b-igt när man hellre lyssnar på sina mp3 låtar på datorn istället. "just nu lyssnar jag på"- tråden anser jag bara vara en av en mängd off topics på zoppet, en rätt ok sådan också =)
#3 - 25 maj 2005 18:10
Vaddå saknar bra musik? Det är synnerligen individuellt och gör inte du något garanteras att andra inte får reda på din fina musik du diggar.

Sen vad du menar med b-igt förstår jag inte riktigt. Om du menar att du hellre drar igång en CD så kan jag förstå det men jag orkar helt enkelt inte växla skivor.

Självklart får du göra som du vill, jag vill bara påkalla att det finns bättre sätt att visa för andra vilken musik du gillar. Sen vad du lyssnar på just sekunden är skit samma egentligen, för när du skrivit inlägget och första personen läst så har du redan bytt låt. Det är lite det jag vill åt.
#4 - 25 maj 2005 18:14
Finns det något annat skäl att klaga på "just nu lyssnar jag på" tråden annat än att öka på sitt antal inlägg? ;)
#5 - 25 maj 2005 18:15
Håller med dagge.
Man blir inte mer "respektard" på zoopet som akvarist bara för man har 100 extrainlägg på "just nu lyssnar jag"
#6 - 25 maj 2005 18:18
Det kan man fråga sig, men du tror inte jag har rent framför egen dörr? :)

50 inlägg med bra innehåll ger bra mycket mer "creds" än om du har 200 som bara är skit... eller hur? ;)

edit: Ojdå, Cool hann före :P
#7 - 25 maj 2005 18:20
Bara en fråga. Är det häftigt att ha skrivit många inlägg??? Det har jag inte förstått förrän nu. Jag får väl sitta uppe hela natten då och se till att även jag blir cool... =P
#8 - 25 maj 2005 19:05
[QUOTE=join4t]Bara en fråga. Är det häftigt att ha skrivit många inlägg??? Det har jag inte förstått förrän nu. Jag får väl sitta uppe hela natten då och se till att även jag blir cool... =P[/QUOTE]

håller med.
räkna inlägg bahh

ja har sammanlagt över 25.000 skrivna inlägg på diverse olika forum och har fortfarande inte förstått vitsen med varför man ens ska räkna dom.

sen lyssnar tråden tycker jag är bra då man kan få lite olika tips på bra musik.

kan ju alltid be admin ta bort posträkningen.
#9 - 25 maj 2005 19:18
Visst, större delen av de inlägg som skrivs i denna råd handlar väl om musik, men läser man tråden i sin helhet så kan man utläsa så mycket annat. Många inlägg handlar minst sagt om musik....om de som lyssnar på sitt barns göranden...sin sambos småsnarkandes...osv osv.
Men....vill man ha en väldans smal synvinkel på det hela, så undrar man varför i hela friden dessa personer läser denna tråd överhuvudtaget ??
För att kunna starta en ny "onödig" tråd.....där man beklagar sig högljutt över den första trådens existensberättigande ??
#10 - 25 maj 2005 19:18
Vem bestämmer vad som är bra respektive skitinlägg då?
Är det något att bry sig om, gillar man inte tråden strunta i den, samma sak med skitprogram på tv, gillar man dem inte, byt kanal :)
#11 - 25 maj 2005 19:22
Ni som klagar... respektera att det finns de som tycker att dessa trådar fyller en funktion. Inga regler bryts och de som deltar är glada.

Att många inlägg skulle betyda respekt är bullsh*t.
#12 - 25 maj 2005 19:27
join4t!!!jag tycker du är cool ändå fast du har mindre inlägg än mig:D :D :D :D
#13 - 25 maj 2005 19:28
ja sa inte att många inlägg är lika med respekt ir "creds" eller så ja sa faktist tvärtom att många inlägg inte betyder respekt;)
#14 - 25 maj 2005 19:31
[QUOTE=cool]ja sa inte att många inlägg är lika med respekt ir "creds" eller så ja sa faktist tvärtom att många inlägg inte betyder respekt;)[/QUOTE]
Och det är vi ju överens om fast vissa här verkar tro att de som har skrivit många inlägg gör det för att de tror att de blir respekterade. Vilket är rent crap.
#15 - 25 maj 2005 19:35
Uffe, jag var in på din zoon, du har ju rena rama akvariebutiken hemma.

Vad för sorts pirayor har du samt i hur stort kar simmar de?
Fina var de också.
#16 - 25 maj 2005 19:37
[QUOTE=Hasse H][QUOTE=cool]ja sa inte att många inlägg är lika med respekt ir "creds" eller så ja sa faktist tvärtom att många inlägg inte betyder respekt;)[/QUOTE]
Och det är vi ju överens om fast vissa här verkar tro att de som har skrivit många inlägg gör det för att de tror att de blir respekterade. Vilket är rent crap.[/QUOTE]

Oki va bra:)
Fast ja h¨åller me dom flesta att de e bra att de finns lite "variation" också och inte bara en massa fisk snack fast de e ju endå de roligaste som finns:D
Mvh Tobbe
#17 - 25 maj 2005 19:38
ojdå, här blev man minsann attackerad. Skall bara förklara sen får det vara nog av detta. ;)

Att jag skapade tråden beror på att jag ser ingen mening med att skriva att man lyssnar på den gruppen med den låten. Istället rekommenderade jag en sida som på ett bra mycket bättre sätt ger översikt över musikspelningen.

Sen att antal inlägg ger respekt ÄR faktiskt BS Hasse. Därmed inte sagt att alla håller med dig och mig ;)

Jag hoppas bara någon/några börjar använda audioscrobbler istället.
#18 - 25 maj 2005 19:47
[QUOTE=Dagge]
Att jag skapade tråden beror på att jag ser ingen mening med att skriva att man lyssnar på den gruppen med den låten. Istället rekommenderade jag en sida som på ett bra mycket bättre sätt ger översikt över musikspelningen.
[/QUOTE]
Kanske inte alla har samma syn, men jag tror att för många så upplevs Zoopet som ett community där man vill lära känna andra akvarister för att se att de är ungefär lika normala/galna (välj själv) som man själv. Att då slänga in en blänkare om att man lyssnar på gruppen X med låten Y gör att andra Zoopetare kan få ytterligare en pusselbit att lägga i det sociala spel som pågår här. Och det är det som jag tror är huvudgrejen med i stort sett alla trådar i offtopic, de fyller ett socialt behov som kan variera för olika individer.
[QUOTE=Dagge]
Jag hoppas bara någon/några börjar använda audioscrobbler istället.[/QUOTE]
Låter som nåt värt att kolla upp, men det utesluter inte "Att lyssna på"-tråden för mig iaf.
#19 - 25 maj 2005 19:50
Vi munhuggs väl bara lite, synd om du känner dig attackerad alla har ju rätt till sina egna åsikter :)

Men ang sidan du länka till, den är säkert bra, men gammal och lat som jag är så orkar jag inte sätta mig in i den, det skulle bli ytterligare en av 50 triljoner-måste-in-på-sidor, som man sen tröttnar på.

För övrigt tror jag du och hasse är överens om att många inlägg inte har något alls med respekt att göra, eller tolkar jag er båda på fel sätt.

Vem sa att livet är enkelt? :o
#20 - 25 maj 2005 19:51
Dagge: Jag har suttit och fipplat lite mer med audioscrobbler nu och lyssnat på skamusik. Min sambo brukar vara inne på en liknande sida och för mig är problemet att jag brukar få lyssna på 40 skitlåtar innan det dyker upp något vettigt, skitjobbigt men det är väl mitt eget fel som har ganska bred men ändå (för) klart avgränsad musiksmak.

Skulle önska att man kunde "begränsa utbudet" mer på audioscrobbler (så man slapp allt som har med hiphop/Rap att göra =). Kanske bara jag som inte hittat alla finesser.
#21 - 25 maj 2005 20:11
Finns det någon mening med att berätta vilket väder det var idag? Ska vi lägga ner ZMHI 2005 - GooGoo tråd också?
#22 - 25 maj 2005 20:16
ZMHI är en klassiker i alla fall.
Jag tror många är irriterade över den nya mångfalden lekar som uppkommit under 2005.
#23 - 26 maj 2005 14:28
Jag använder scrobblern!! Fast jag använder även "Just nu lysssnar jag på..."-tråden!
Så det så!
#24 - 29 maj 2005 14:04
går inge bra när ajg försöker tanka winamp plugin... kan nån som har skicka via msn eller dylikt =)

mvh

/Simon
#25 - 29 maj 2005 16:09
Lade upp på Apachen
http://boras.swenet.nu:5470/audioscrobbler.wa.1.1.8.build.613.exe

Länken på audioscrobbler.com fungerar inte. Tur att jag hade kvar min...
#26 - 29 maj 2005 16:49
tack som tusan =) det var vänligt!

/Simon
#27 - 30 maj 2005 21:19
Av någon anledning så funkar ju inte det där för mig... Registrerade ju bara första låten jag spelade (diamond head - am I evil?)

http://www.audioscrobbler.com/user/abborrmaster/

/Simon
#28 - 31 maj 2005 06:51
Scrobblern är lite skum ibland och tyvärr ligger registreringen av spelade låtar nere ibland.
Den buffrar dock alla spelade låtar och det registreras när det är igång igen.
#29 - 31 maj 2005 08:01
Ja har också tyckt att flera av trådarna har lite att göra med akvarium, men samtidigt behöver jag inte gå in på dem. Folk verkar dock gilla dem och då får de väl ligga kvar. När folk tröttnar börjar de sjunka ner på senaste inlägg sidan.

Eftersom man även kan gå in på varje avdelning för sig så finns det även möjlighet att undvika dessa trådar.

Jag hade dock gärna haft en funktion som gör att man kan sortera bort vissa trådar. Som att man bockar i nöjen och så får man upp övriga inlägg. DÅ blir det ingen som kan störa sig på dessa trådar.
#30 - 31 maj 2005 09:27
[QUOTE=Toqer]Scrobblern är lite skum ibland och tyvärr ligger registreringen av spelade låtar nere ibland.
Den buffrar dock alla spelade låtar och det registreras när det är igång igen.[/QUOTE]

I tolv timmar? Aja... okej.

/Simon
#31 - 31 maj 2005 14:29
Kolla att du har ID3-tag på låten. Har den inte det så reggas inte låten och kommer aldrig upp.

Din audiocrobblersida kommer typ säga "Reported a submission error, check your tags"

Annons