Lakritsgurami + räkor = sant ??

#1 - 10 juni 2011 23:38
Tänkte starta ett svartvattenkar till hösten... för att förhoppningsvis lyckas hålla och odla lakritsgurami...

Tänkte att det vore väl kanske kul med något mer i karet och tänkte att de skulle vara illa läckert med black crystals.. fiskarna svart/vit randiga längs med kroppen och räkorna på tvären ;)

Det borde väl kunna funka? Räklingar är ju grymma på att gömma sig om man har mkt mossa och lakritsguramis är ju sjukt små..

Vad tror ni?
#2 - 11 juni 2011 05:11
Det ska nog funka fint:). Börja med lite lägre graderade räkor så du inte lägger en förmögenhet på något som kanske inte funkar hemma hos dig...
#3 - 11 juni 2011 07:08
Tack :) ska bli spännande det här... kan ju nämna att sambon Sultanen också kommer dra igång ett kar fast med dvärgchoklad gurami... så ska vi ha en liten gurami tävling i guramiodling... projekttråd kommer såklart när det närmar sig ;)

Självklart blir det lågt graderade i början... usch vad vi har bråkat med vattnet det senaste året... i nuläget hämtar vi absolut allt vatten till karen inne från stan. Tur att vi ska flytta :D
#4 - 11 juni 2011 07:41
Utan att vara expert, men vill inte lakritsgurami ha surt vatten? det tror jag inte räkorna vill ha.
#5 - 11 juni 2011 07:51
Jodå, räkorna funkar fint i ett pH på runt 6:).
#6 - 11 juni 2011 11:03
Där ser man... :)
#7 - 13 juni 2011 11:42
Vet ni om han fick tag i en hane och en hona, eller måste han vänta tills Falskogs får in fler? :)
#8 - 13 juni 2011 23:08
De agerar iaf som ett par, men han kommer nog försöka få tag på några fler för säkerhets skull ;)
#9 - 14 juni 2011 09:24
Pink_Tess skrev:
De agerar iaf som ett par, men han kommer nog försöka få tag på några fler för säkerhets skull ;)

Ja, det är nog bra, kan tänka mig att de inte är så jättelätta att se skillnad på :) Osäker på mina chokladgurami, men tror det är tre hanar.

Annons