Hej, igen, Christer5! :)
Jag har en naggande känsla av att ha missförstått ditt initiala inlägg en smula…
Jag håller med dig om att själva förfarandet att gå ur en ”grupp” (som på exempelvis FB) kanske skulle kunna förenklas genom att trycka på en knapp av något slag - men jag tror att ett mail till Christian löser ett permanent avhopp från Zoopet och forumet ganska enkelt och snabbt.
Det fina med ett forum som detta på Zoopet och ett flertal andra är just att det som skrivs, tipsas om, diskuteras, läggs upp bilder och filmer på finns bevarat i diverse trådar. Man kan alltså söka upp en tråd i ett specifikt ämne och läsa vad som dryftats, långt tillbaka i tid.
Om jag nu tar mig själv som exempel och benämner mig ”mer eller mindre vilande medlem” så inser jag att min nyttiga funktion på forumet, i dagsläget, är meningslös och lika med noll. Men, jag vill för den sakens skull inte lämna den plattform som Zoopets forum utgör. Jag vill fortfarande kunna ha möjlighet att uppdatera ”min” tråd (Akvariestugan) när jag finner det lämpligt. Sedan kan man ju diskutera om det jag förmedlat i min och andra trådar kanske behöver uppdateras med ny och korrekt information.
En annan fin aspekt med ett forum som detta på Zoopet (om man jämför med stolleprov i olika grupper på FB) är att trådarna, och dess innehåll, bevaras och kan läsas av de nya medlemmar som tillkommer. Ny inspiration och uppdaterad information kommer ju per automatik i de nya trådar som ständigt bildas och torde vara enkelt att tillskansa sig.
Jag tror inte att nytillskott på detta forum ens reflekterar över den enorma bank av information som finns bevarad bakåt i tid. Ännu mindre tror jag att några nytillkomna bryr sig ett iota om ”mer eller mindre vilande medlemar” - vi syns ju ändå inte.
Fasen, Christer5, jag tycker det är synd att du vill lämna forumet (om jag förstår dig rätt?). Du kan väl, som jag, vara vilande medlem ett tag för att återkomma då och då med intressanta uppdateringar.
Att man vill lämna funktionen som betalande medlem kan jag ha förståelse för, men för min del väljer jag att vara betalande Goldmember då det främjar forumet och dessutom ger mig möjlighet att fortsätta vara aktiv med inlägg, bilder och filmer när jag så väljer.
Jag hoppas att du stannar kvar, Christer5!. Väl mött igen! :)[:-106]