Lämpligt i skål

#1 - 13 augusti 2008 14:34
Det verkar vara en del som har såna sk. guldfiskskålar.
Så då tänkte jag att vi kunde göra en lista (mest på kul) om vad man lämpligast har de till:

Ett exempel från en tidigare tråd var kokta kräftor på en isbädd till kräftskivan, det gillar jag!

Men jag skulle kunna tänka mig ha en sån på jobbet, för att det är ju sååå fint att titta på, och i och med att jag jobbar med glas, så kan man göra fiskar i glas och knyta fast med fiskelina och en bit kork eller liknande överst så de flyter runt. En plastväxt och lite stenar och viola, ett lättskött akvarie (tja om det nu kan kallas för det i skålform) som dessutom är snyggt att kolla på!

Fler roliga och konstruktiva förslag??
Guest
#2 - 13 augusti 2008 14:35
Räkor funkar ju, även snäckor.
#3 - 13 augusti 2008 14:36
Man kan alltid ta upp lite djupfrysta räkor att häla i och ha där, fördelen är ju att dom aldrig klagar eller mår dåligt hur många du än har i! Dessutom går dom ta upp och gnaga på.
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 13 augusti 2008 14:36
Observera att i denna kategori så skall man diskutera själva akvariet/skålan och tillbehören.
Så svar som handlar om pump, belysning etc. är ok, men inte om inredning samt vad för något levande man kan ha i.
#5 - 13 augusti 2008 17:23
Jamen tråden är kul, så går det inte att flytta den till Off Topic?
Bilagor:
#6 - 13 augusti 2008 17:53
Observera att i denna kategori så skall man diskutera själva akvariet/skålan och tillbehören.

Så svar som handlar om pump, belysning etc. är ok, men inte om inredning samt vad för något levande man kan ha i.

Ja flytta den till offtopic ;)

Här får vi ju sen massor av användbara tips för alla dessa skålar som vill fyllas med något kul!
#7 - 13 augusti 2008 19:21
Man kan göra ett geleljus av skålen, med akvarietema.
Har gjort flera stycken.

Med sand i botten, glasfiskar, finns till och med vattenväxter i glas att köpa. Och så snäckskal förstås. Och med doftolja i av önskad sort.

Har man hängt upp t ex glasfiskar i tråd under tillverkningen så kan man få fiskarna att "hänga" i gelen.
Men när man tänder ljuset så värms gelen förstås upp och då sjunker grejerna. Men det är kul så länge det varar:)
#8 - 13 augusti 2008 19:31
starcastle skrev:
Man kan göra ett geleljus av skålen, med akvarietema.

Har gjort flera stycken.

Med sand i botten, glasfiskar, finns till och med vattenväxter i glas att köpa. Och så snäckskal förstås. Och med doftolja i av önskad sort.

Har man hängt upp t ex glasfiskar i tråd under tillverkningen så kan man få fiskarna att "hänga" i gelen.

Men när man tänder ljuset så värms gelen förstås upp och då sjunker grejerna. Men det är kul så länge det varar:)

Vi behöver bildbevis på detta! ;) Fram med dem bara!
Kjell Fohrman
Administrator
#9 - 13 augusti 2008 19:37
Låser tråden eftersom den inte passar in i kategorin

Annons