Tack för svaren!
Acei ska jag lägga på minnet om jag ser de i butiken. Golden är som deelay uttryckte det: "lika rolig som en honungsgurami =)" ^^
PsyM: Hur stort akvarium håller du demasoni och interruptus i? Och hur många av varje art/kön har du?
Hur många av varje art är lämpligt att ha i ett ca. 240 liters? Har förstått att demasonin blir bättre ju fler man håller. Så hur många Demasoni resp. interruptus skulle du ha i 240 liter?
Och tror ni att de skulle funger med demasoni tillsammans med Aulonocara JF i 240 liter?
Tack för svaren!
Mitt akvarie med ovanstående kombination är på 260 liter, Jag här där 14st av varje sort 3 hanar och resten honor. Funkar kanon... dock ska det tillägas att demasonina har vuxit up tillsammans sen de var små och är alltså vana vid varandra.
Jag skulle t.ex aldrig tillsätta ytterligare hanar.. de hade blivit dödade direkt! Så bestämmer du dig för demasoni så köp hela gruppen på en gång, och jepp du har förstått det rätt... ju större grupp destu bättre.
Att Aulonocaran funkar i den kombon är nog 50/50. Även om Interruptus och demasoni tllhör de mindre mbunas, så är de som sagt agressiva vilket aulonocaror inte är. (dock så sägs de nya Strawberry och Firefish varianterna vara lite tuffare)
mvh PsyM