-lÅnga Som Korta, MÄn & Kvinnor, Gamla Och Unga TrÅden-

#1 - 26 april 2008 14:35
Himla roligt dom första 2 minuterna men ibland känns det som om off topic delen av forumet tar en massa energi från dom lite viktigare delarna i hobbyn, men visst behöver vi lufta lungorna och skrika ur oss lite tokigheter för att inte bräka loss alldeles i övriga trådar.

Annars är jag stark motståndare till segregering och skulle nog helst se att både pensionär och bäbistråden matas till pirayorna..
#2 - 26 april 2008 14:45
Ähh, Pirayorna saknar ju rovdjursinstinkt men det gör inte jag just nu..

Jag är så ilsken på min karl just nu så jag skulle kunna slänga honom på komposten... Så fort jag ska göra någonting, det kan vara något så löljligt som att gå över till en kompis och snacka skit en kväll, då ska min karl också göra någonting och nu när vi har småbarn så måste han gå dagen innan så han var ut igår. Men han går inte bara ut, han super skallen i bitar, är helt slut hela dagen och har gjort av med en förmögenhet, vi som skulle spara nu sa han förrut.
Nu ska jag gå bort ikväll och vi sitter med häcken full av renovering och jobb, ingenting är gjort och inget lär ju blir gjort imorgon heller!!!
GRRRRRR... [:(!] [:(!] [:(!] [:(!] [:(!] [:(!] [:(!]
Phu, det där var skönt... :D[:-174]
#3 - 26 april 2008 14:50
Men solen skiner här iaf:p!
#4 - 26 april 2008 14:54
Du får ta tåget till Göteborg och gå med mig och Oliver på universeum istället, dessutom har ju Liseberg öppnat och solen skiner över Göteborg, skulle det regna så tar vi med oss en påse vaniljbullar och våldgästar Kjell och kikar på hans 3m³..
#5 - 26 april 2008 14:58
Gaffel skrev:
Du får ta tåget till Göteborg och gå med mig och Oliver på universeum istället, dessutom har ju Liseberg öppnat och solen skiner över Göteborg, skulle det regna så tar vi med oss en påse vaniljbullar och våldgästar Kjell och kikar på hans 3m³..

Hmm... Ett helrör vodka låter mer passande idag... :D
#6 - 26 april 2008 15:02
Tja dom 60 33cl burkarna från danmarksresan tog slut på mindre än en vecka men 5 flarror rötjut står på hyllan och ett halvrör vodka och en liter gin ligger i frysen vad jag nu ska med dom till som inte tål sprit..
#7 - 26 april 2008 15:06
Gaffel skrev:
Tja dom 60 33cl burkarna från danmarksresan tog slut på mindre än en vecka men 5 flarror rötjut står på hyllan och ett halvrör vodka och en liter gin ligger i frysen vad jag nu ska med dom till som inte tål sprit..

Blir du ilsken??? Det blir jag utan sprit... :D Jag tål faktiskt inte gin... spyr som en alika efter bara en drink... tydligen något med enbär... annars tål jag det mesta.. näää, nubbar är äckligt.. [xx(]
#8 - 26 april 2008 16:05
Annars har jag en perfekt lösning för att hämnas på gubben..
Norpa gubbens kort och ta tåget ner till Ansjo och köp hans 960 så bjuder jag på vodkan, sen sveper du den vid Södertälje och så ringer du gubben och ber honom hämta upp dig + bagage på centralen..
#9 - 26 april 2008 16:08
Gaffel skrev:

Norpa gubbens kort och ta tåget ner till Ansjo och köp hans 960 så bjuder jag på vodkan, sen sveper du den vid Södertälje och så ringer du gubben och ber honom hämta upp dig + bagage på centralen..

Ha,ha.. Den blir nog populär :D

Det bästa straffet [B)] :D
#10 - 26 april 2008 18:43
Fast Katharina har inte svarat så hon håller antagligen i detta nu när barnen gått och lagt sig på att "försonas" som det så vackert heter..:p
#11 - 26 april 2008 18:57
Gaffel skrev:
Fast Katharina har inte svarat så hon håller antagligen i detta nu när barnen gått och lagt sig på att "försonas" som det så vackert heter..:p

Ja då ska man passa på :D Finns (nästan) inget bättre än försonings ... :p
#12 - 26 april 2008 19:09
Har efter över 3 år fortfarande inte försonats med min sons mamma så jag har ingen aning.. ..skål!
QardinalE
#13 - 26 april 2008 21:19
Dt är lika bra att ge F-- i försonandet det kostar F-- mer än att betala underhållet för det barnet som bor kvar hos mamman. Men betala underhåll till mig, för henne som bor här dt gör hon F-- inte. För ska hon dt, så får äldsta dottern på 9 år inte bo hos pappa[:(!]säger hon. Jämlikt?-NEJ Rättvist?-NEJ.
Typiskt JÄ--A EX-mentalitet har den Bit---N. Men som vanligt bara att lära sig att leva med att sådana är den delen av befolkningen. Ok kanske inte alla har jag hört, men inte träffat;)
#14 - 26 april 2008 21:27
Ja men nu var det mer försonings sexet som debatterades.. ..lördag en halvtimme till, skål!
#15 - 26 april 2008 21:29
QardinalE skrev:
Dt är lika bra att ge F-- i försonandet det kostar F-- mer än att betala underhållet för det barnet som bor kvar hos mamman. Men betala underhåll till mig, för henne som bor här dt gör hon F-- inte. För ska hon dt, så får äldsta dottern på 9 år inte bo hos pappa[:(!]säger hon. Jämlikt?-NEJ Rättvist?-NEJ.

Typiskt JÄ--A EX-mentalitet har den Bit---N. Men som vanligt bara att lära sig att leva med att sådana är den delen av befolkningen. Ok kanske inte alla har jag hört, men inte träffat;)

Tråkigt när det blir så :(

Har lovat mig själv att OM det skulle braka mellan mig och sambon MÅSTE jag svälja min stolthet och göra vad som är bäst för barnen. Det allra värsta man kan göra är att jämt snacka skit om den andra föräldern inför barnen. Även om det är det ända som känns rätt just för stunden måste man som vuxen svälja sin stolthet och behärska sig, tyvärr.

Hoppas verkligen det löser sig åt det bästa för er och era barn [:o]
#16 - 26 april 2008 21:30
Gaffel skrev:
lördag en halvtimme till, skål!

Hur många är du inne på nu ;) :p
#17 - 26 april 2008 21:35
ölen är ju slut så nu sitter jag och groggar på schweppes lemmon, is och gin i halvlitersglas.. ..grabben sover så jag är inne på glas 4 nu.. ..bamsegroggar till singelpappor det e grejer det..
QardinalE
#18 - 26 april 2008 21:36
Gaffel skrev:
Ja men nu var det mer försonings sexet som debatterades.. ..lördag en halvtimme till, skål!

Iofs men sex r sex så varför försonas, bättre att hitta nåt annat att ha sex med istället för nån man mest bråkar med. Även försoningssex blir uttjatat till slut. Det blir ju lite svettigt med sex 9 gånger om dan till slut;)och det var de bra dagarna.
#19 - 26 april 2008 21:44
Gaffel skrev:
Himla roligt dom första 2 minuterna men ibland känns det som om off topic delen av forumet tar en massa energi från dom lite viktigare delarna i hobbyn, men visst behöver vi lufta lungorna och skrika ur oss lite tokigheter för att inte bräka loss alldeles i övriga trådar.

Annars är jag stark motståndare till segregering och skulle nog helst se att både pensionär och bäbistråden matas till pirayorna..

Håller i princip med dig, jag startade gammal tråden i en sorts protest mot ungdomstråden.

Men den blev inte riktigt vad jag hade tänkt mig[:o]
#20 - 26 april 2008 21:46
Gaffel skrev:
ölen är ju slut så nu sitter jag och groggar på schweppes lemmon, is och gin i halvlitersglas.. ..grabben sover så jag är inne på glas 4 nu.. ..bamsegroggar till singelpappor det e grejer det..

Tills du vaknar kl. 04.48 av att lillkillen står och gråter vid din säng. "Pappa jag har kissat på mig [:-28]"
Bara att samla ihop skallen, knipa för huvdvärken och ställa killen i duschen samtidigt som du ska asa ut nya lakan och bädda rent innan han vaknar för mycket [:o]

Nu vet jag inte hur gammal din grabb är men min är 4år iaf.

Dricker aldrig om jag inte är barnfri för jag vet att det ändå är jag som får stå där med nerkissade lakan om det vill sig illa [:o]
QardinalE
#21 - 26 april 2008 21:46
c90368 skrev:
Håller i princip med dig, jag startade gammal tråden i en sorts protest mot ungdomstråden.

Men den blev inte riktigt vad jag hade tänkt mig[:o]

Vad hade du för syfte med den tråden da?
Om den nu inte blev vad du tänkt dig.
#22 - 26 april 2008 21:56
QardinalE skrev:
Vad hade du för syfte med den tråden da?

Om den nu inte blev vad du tänkt dig.

c90368 skrev:

Första frågan måste vara vem får posta i denna tråd, alltså vem är gammal:confused:

Denna fråga trodde jag skulle skapa en diskussion om att man är inte äldre än man känner sig. Så en 20 årig och en 50 årig akvarist kan vara "lika" gamla när det gäller kunskap och erfarenhet av akvariefiskar.

Dessutom kan en 50 åring som sysslat med Sydamerikaner i 30 år vara helt novis på Afrikaner där en 15 åring kan mer.
#23 - 26 april 2008 22:48
Gaffel skrev:

OOOOHHHHH Om man ändå kunde ta sig ett gäng groggar:mad:
#24 - 27 april 2008 03:05
Min grabb är 7 och det kissas faktiskt inte i sängen och så länge jag spär ut ginen med lemmon får jag ingen huvudvärk, och nu har jag faktiskt sovit mina 5 timmar redan så vem sa att jag någonsin var barnfri?;)
#25 - 27 april 2008 09:13
Nina82 skrev:
Tills du vaknar kl. 04.48 av att lillkillen står och gråter vid din säng..

Hur många timmars sömn fick en nykter prudentlig nina i går då? ;)

Plus det riktigt intressanta, hur gick det för Katharina??
#26 - 27 april 2008 11:10
Gaffel skrev:

Först två timmar, sen skulle lillkillen äta. Var vaken i ca 1½ timme och sov sen fyra timmar till :D

Själv då ?? Hur känns huvudet idag då ?? Alla myror i stacken ?:p
#27 - 27 april 2008 12:45
Alla indianerna är i kanoten men dom hänger över relingen och spyr så fort dom känner doften av tallbarr.. Nu ska vi cykla till acessakuten och få en doktor att titta på pojkens förmodade borrelia utslag han har fått i armvecken.. ..laterz!
#28 - 27 april 2008 19:26
Gaffel skrev:
Alla indianerna är i kanoten men dom hänger över relingen och spyr så fort dom känner doften av tallbarr.. Nu ska vi cykla till acessakuten och få en doktor att titta på pojkens förmodade borrelia utslag han har fått i armvecken.. ..laterz!

Usch då .. Ena helsikes äckliga småkryp de där fästingarna :(
Nåt vi har alldeles för mycket av här nere :(
#29 - 27 april 2008 19:31
Fästingar är ett otyg, fast de verkar inte gilla mig.
#30 - 27 april 2008 19:42
Ahlqvist skrev:
Fästingar är ett otyg, fast de verkar inte gilla mig.

Nej, du drar hem dom till mig din drummel [:o]
#31 - 27 april 2008 19:45
F'låt [:-78]
#32 - 27 april 2008 19:47
Ahlqvist skrev:
F'låt [:-78]

Okejdå :D
#33 - 27 april 2008 20:57
jaha, nu vet jag några som ska ha försonings...
#34 - 27 april 2008 21:00
Vi gör inte sånt ;)
#35 - 27 april 2008 21:00
Gaffel skrev:
jaha, nu vet jag några som ska ha försonings...

:D Väntar till sen :p
QardinalE
#36 - 27 april 2008 21:10
Ahlqvist skrev:
Vi gör inte sånt ;)

Snack bara, nattvak sjuka barn, samt amning men det hoppas jag att du inte gör;)iaf.
#37 - 27 april 2008 21:11
hahaha, vem vet ;)
QardinalE
#38 - 27 april 2008 21:16
Suck, jämlikheten har redan sprungit för långt:eek:.
Till och med Bamse är hemma med VAB nuförtiden:confused:, I ett nummer jag läste för lillflickan
#39 - 27 april 2008 21:16
QardinalE skrev:
Snack bara, nattvak sjuka barn, samt amning men det hoppas jag att du inte gör;)iaf.

Ammar inte, men det hör ju inte hit :p
#40 - 27 april 2008 21:19
Men jag gör.. för jämnlikhetens skull
#41 - 27 april 2008 21:19
Gaffel skrev:

Gaffel skrev:

Gaffel skrev:

Gaffel skrev:

Plus det riktigt intressanta, hur gick det för Katharina??

Ha ha... Jag skällde ut gubben och hotade att slänga honom på komposten och antydde att om vi inte försonas ordentligt, riktigt ordentligt och länge så kommer han garanterat att hamna där!!! Sen drog jag hem till en polare, tömte en tetra vin, somnade på hennes soffa och åkte hem på morgonen och försonades!!! Fast han hade problem med länge så jag tror att jag ska kräva en repris!!! Han börjar nog bli gammal.. Jag har frågat honom om det inte skulle vara okey om jag hade 2 karlar så han får vila lite men han var inte så förtjust i tanken... :p
Mycket lyckad kväll... :D Fast attans vad sliten jag har varit idag.. Börjar nog bli gammal.. :D lr inte.. [:-174]
QardinalE
#42 - 27 april 2008 21:27
Mycket lyckad kväll... :D Fast attans vad sliten jag har varit idag.. Börjar nog bli gammal.. :D lr inte.. [:-174]

Det r klart du börjar bli har vi märkt länge ;) det tar dig längre och längre tid att ge svar på inlägg. Lr r dt försoningen som tar all tiden så kan han inte behöva avlösning:rolleyes:.
#43 - 27 april 2008 21:42
QardinalE skrev:
Det r klart du börjar bli har vi märkt länge ;) det tar dig längre och längre tid att ge svar på inlägg. Lr r dt försoningen som tar all tiden så kan han inte behöva avlösning:rolleyes:.

Jag har så attans mycket att göra.. renovering... en massa jobb... supa... vara bakis...
Nä, han ligger helt utslagen och sover nu trots löften om repris... Hm.. man kanske ska försöka väcka honom.. :rolleyes: Fast jag är bra sliten så att sova känns lockande... Jag är nog verkligen påväg att bli gammal... :D
Vi pratade om att åka till Åland, jag och min väninna.. Hur ska jag orka med det då.. Fast det är ju bra med krypavstånd till hytterna... Men det brukar vara svårt att hitta dit.. Men det finns ofta en massa trevliga herrar som kan hjälpa en att hitta men tyvärr brukar vi bara hitta till deras hytt jämt och min karl har ju vissa betänkligheter med att dela mig med andra karlar så jag brukar ju envisas med att jag ska till min hytt... Det blir jobbigt det där... :D :D
#44 - 27 april 2008 21:44
Ålandsbåtarna ska vara en styggelse! Vad jag har hört...
#45 - 27 april 2008 21:46
Ahlqvist skrev:
Ålandsbåtarna ska vara en styggelse! Vad jag har hört...

Ha ha.. Vi åkte på julkryssning med jobbet och påväg ut så är det en karl som kommer fram och säger.
"Åh.. du var vacker"..
"Tack, hade du kul"? frågade jag artigt...
"Nej, jag hade inte sex med dig"... [xx(]

Visst finns det riktiga ljushuvuden... [:-27]
#46 - 27 april 2008 21:47
Ålandsbåtarna.. nuff said ;)
QardinalE
#47 - 27 april 2008 21:47
Jo jag håller nog allt på din karls aspekter i det fallet med flersamhet;). Det r ju bara att tänka på hur jäv-- många svärmödrar man skulle få annars så han är en klok man i det fallet:).
#48 - 27 april 2008 21:49
QardinalE skrev:
Jo jag håller nog allt på din karls aspekter i det fallet med flersamhet;). Det r ju bara att tänka på hur jäv-- många svärmödrar man skulle få annars så han är en klok man i det fallet:).

Ha ha.. min mamma är ganska gullig faktiskt... men jag skulle aldrig dela med honom med någon annan.. Då skulle jag nog bli aggressiv igen.. :D Stekpannan, kanske.. :rolleyes:
#49 - 27 april 2008 21:49
Katharina skrev:
Ha ha.. Vi åkte på julkryssning med jobbet och påväg ut så är det en karl som kommer fram och säger.

"Åh.. du var vacker"..

"Tack, hade du kul"? frågade jag artigt...

"Nej, jag hade inte sex med dig"... [xx(]

Visst finns det riktiga ljushuvuden... [:-27]

Låter som en optimal raggningsreplik :D .... eller inte :confused: :p
#50 - 27 april 2008 21:51
finns bättre ^^
#51 - 27 april 2008 21:51
Nina82 skrev:
Låter som en optimal raggningsreplik :D .... eller inte :confused: :p

Ha ha.. Jag har ett ännu bättre ljushuvud...

Det kommer fram en kille och visar sitt ringfinger som har ett plåster och säger att det symboliserar hans trasiga äktenskap... [xx(]
"Gå hem och plåstra om det då", tyckte jag.. [:-92][:-93]
#52 - 27 april 2008 21:53
Ahlqvist skrev:
finns bättre ^^

Låt höra... vad kör du för raggningsreplik :) Lite nyfiken bara :p
#53 - 27 april 2008 21:54
Katharina skrev:
Ha ha.. Jag har ett ännu bättre ljushuvud...

Det kommer fram en kille och visar sitt ringfinger som har ett plåster och säger att det symboliserar hans trasiga äktenskap... [xx(]

"Gå hem och plåstra om det då", tyckte jag.. [:-92][:-93]

Var det oxå Ålandsbåten eller :D
Bilagor:
#54 - 27 april 2008 21:55
Dina tänder är som stjärnor - gula och långtifrån varandra!

eh?
QardinalE
#55 - 27 april 2008 21:55
Han ville väl leka patient och sjuksköterska md sköterskuniform md dig:D
QardinalE
#56 - 27 april 2008 21:57
Ahlqvist skrev:

eh?

Har 1 bättre "Dina ögon är som mina fötter, stora svarta och fuktiga.:D
#57 - 27 april 2008 21:57
Nina82 skrev:
Låt höra... vad kör du för raggningsreplik :) Lite nyfiken bara :p

:D:D:D

Jag kan tycka att helt vanliga typ.. "oj oj.. dig skulle jag vilja prata med" eller så duger jättebra.. Varför krångla till det...

Jo, en till som var riktigt sjuk var en kille som kommer fram och efter ett tag så berättar han att han har haft 100 tjejer hittills det året... Som om jag skulle vilja peta på honom då... Då har han väl flugor på bananen, garanterat.. :D
#58 - 27 april 2008 21:57
Ahlqvist skrev:

eh?

Kan gå [:o]

Om man säger det riktigt romantiskt :p
#59 - 27 april 2008 21:59
Nina82 skrev:
Kan gå [:o]

Om man säger det riktigt romantiskt :p

Ja, hon kanske svarar.. Akta så jag inte hugger.. :D :D
#60 - 27 april 2008 21:59
Katharina skrev:
:D:D:D

Jag kan tycka att helt vanliga typ.. "oj oj.. dig skulle jag vilja prata med" eller så duger jättebra.. Varför krångla till det...

Jo, en till som var riktigt sjuk var en kille som kommer fram och efter ett tag så berättar han att han har haft 100 tjejer hittills det året... Som om jag skulle vilja peta på honom då... Då har han väl flugor på bananen, garanterat.. :D

Ha, ha :D

Man kan ju undra lite vilka uteställen du besöker :D
Du verkar ha lyckats fånga alla pervon :p
#61 - 27 april 2008 22:02
båten!!!! ja båten!!! =)
QardinalE
#62 - 27 april 2008 22:03
Tja a hon r ju stockholmsbrud;)
#63 - 27 april 2008 22:04
Nina82 skrev:

Man kan ju undra lite vilka uteställen du besöker :D

Du verkar ha lyckats fånga alla pervon :p

Ja, jag är någon sorts magnet.. Samma med folk som skramlar efter pengar.. De kommer alltid fram till mig.. I en hel skock så väljer de ut mig.. Det syns nog att jag är naiv och snäll.. [:o] ibland... :D
#64 - 27 april 2008 22:06
Katharina skrev:
Ja, jag är någon sorts magnet.. Samma med folk som skramlar efter pengar.. De kommer alltid fram till mig.. I en hel skock så väljer de ut mig.. Det syns nog att jag är naiv och snäll.. [:o] ibland... :D

Har du en femma över? :D
#65 - 27 april 2008 22:07
Ahlqvist skrev:
båten!!!! ja båten!!! =)

Jag tycker faktiskt att det är jättekul på de där båtarna.. Speciellt om man har en killpolare eller pojkvännen med så man slipper de där raggningsreplikerna.. :D
Det är så schysst att slippa ta sig hem på natten, krypavstånd, och sedan kan man skratta åt kvällen som var dagen efter.. ;)
#66 - 27 april 2008 22:10
Nu måste jag nog sova... Jag är inte som Gaffel och bara behöver 5 timmar.. Vilken jä*la lyx!!!

Gaffel.. Du drack väl inte upp all spriten nu!!! ;)

Godnatt Zoopare.. [:-174][:-89]
QardinalE
#67 - 27 april 2008 22:12
5 Så mycket, får jag ihop 4 delat på 2-3 uppvaknanden bara så är jag överlycklig hela dan efter.
#68 - 27 april 2008 22:25
nope, halva litern kvar men all schweppes gick åt..
QardinalE
#69 - 27 april 2008 22:46
Ahlqvist

Vi bor under samma tak, men vi delare inte alltid samma uppfattning =) Det ställer till med stora problem för mig då jag aldrig får min vilja igenom ;)

Nej jag kan märka dt på era profiler:D:D jag tog mig friheten att fortsätta detta här istället för i ursprungstråden.
Dina uppgifter.
Ahlqvist

MINA AKVARIUM *ska uppdatera snart... lovar*

54l -
63l -
84l -
450l -

Och så gummans kar:
Fiskhotell Guppy - 6 guppies, 2 Otocinclus Affilis(?)

Nina82

Och här är Ninas uppgifter

MINA AKVARIUM 54L: En Endlers Guppyhane, en vanlig Guppyhane + ett yngel (hane?) och tre Otocinclus.

84L: Tre Endlers Guppyhonor + ca. 100 yngel, fem Corydoras Panda, en Ancistrushane och en siamesisk algätare.

45L: Fem Guppyhonor + 9 yngel och två Otocinclus.

63L: ((Tomt))

450L: Palettciklider-par + 7 yngel, Dvärgurami-par, Rubinguramihona, Apistogramma Agassizii-par, två Kuhliiålar, en Ancistrushane, en Megalechis thoracata (hona) och fyra Siamesiska algätare.
[:D]Men jag lovar att inte berätta för Nina[:-103][:-12]
Men jag vet vad du menar, det r dina akvarier hon bara tror dt r hennes;):D;)
#70 - 27 april 2008 22:48
Nu lär det bli slagsmål innan försonings.....
QardinalE
#71 - 27 april 2008 22:53
Jepp men då fick de 1 anledning till försoningss**:)Så har man ju för 1 gångs skull bidragit till nåt roligt och bra.
#72 - 28 april 2008 04:02
Haha, jag är rätt kass på att uppdatera får man säga[:o]
QardinalE
#73 - 28 april 2008 05:52
Ja dt md, men jä**** vad många akvarier ni har då:).
#74 - 28 april 2008 07:27
Vem vet vem som talar sanning ;)

Så här ligger det till...

Guppyhotell = MITT

84L = EDDYS

54L = Används lite till allt möjligt. Just nu till Guppyhanar men ibland även om vi hittar nån fin fisk som vi inte riktigt bestämt var den ska bo.
Från början var detta Eddys men eftersom han har 84L och jag bara 45L kan han glömma att han ska ha det oxå för sig själv :mad: :D

63L = Har vi inte hunnit pissa revir över än eftersom det står tomt :p
Kommer kanske användas som yngelkar eller reservkar.
Det ska iaf användas i samband med flytten till sommaren, så långt är vi överens ;)

450L = Har vi tillsammans. Hade Eddy helt fått bestämma hade vi haft Oscar eller Guldsömsciklid däri, men det kommer inte på tal [:(!]
Då får vi skaffa ett till akvarium i så fall.
Nej, fredliga fiskar ska där va. Så det så :)

Några frågor :D
#75 - 28 april 2008 08:25
Om ni köper ansjos 960 så kan ni ha guppysar i ena änden och Oscars i andra och all tid i världen över för annat..
#76 - 28 april 2008 08:28
Gaffel skrev:
Om ni köper ansjos 960 så kan ni ha guppysar i ena änden och Oscars i andra och all tid i världen över för annat..

Ja, funkar ju att ha barnen i iaf ser jag :p
#77 - 28 april 2008 08:29
undrar om Oscar och småbarn går bra ihop..
#78 - 28 april 2008 08:32
Guppy kan vara allt ettriga dom oxå :p

Försöker noppa mina armar från hår, aj :D
#79 - 28 april 2008 08:37
Men ring honom då och åk och hyr ett släp så när ahlqvisten kommer hem säger du bara till honom att du, nu är det jag som har störst så lovar jag att han springer och ställer sig vid spisen och lagar mat..
#80 - 28 april 2008 08:47
Ha, ha...
Släpet står utanför trappan, men laga mat står han för oftast ändå ;)

Nej, nästa projekt blir väl att försöka pracka på barnen var sitt akvarium :D
#81 - 28 april 2008 09:57
Ha ha... Apropå förhållanden och samsas/kasta på komposten..

Det är lustigt att man är så snabb att hitta en massa fel på sambon men när man tänker efter så finns det ju en massa anledningar till att man är ihop.. Både små och stora, de små tänker man ju aldrig på överhuvudtaget..

Jag har hört från kompisar, den ena har en karl som skäller ut henne ibland på morgonen när han svamlar och hon inte fattar.. Okej, en konstig grej som kanske kan lära sig att leva med även om man tycker att han kan knipa då om han är så grinig på morgonen..

En annan snarkar och blir skitsur om hon väcker honom.. Sjutton ska hon ligga vaken då hela natten för att han snarkar?!

En tredje har en karl som går och gnäller över att de har så mycket och göra på huset..

Hmm.. Jag tror att jag sparar på min karl ett tag till... När jag oroar mig för allt vi behöver göra så säger han, "det ordnar sig"...

Om han snarkar så puttar jag lite på honom så lägger han sig snällt på sidan...

Han kan vara lite grinig på morgon men då fräser han lite bara och är tyst annars om man lämnar honom i fred.. Jag kan vara lite grinig själv också vid påtryckningar på morgonen.. :D :D

Näää... Komposten får vänta ett tag till... [:-174]Min lagar också maten... ;)
#82 - 28 april 2008 10:04

Ja, alla har vi (och dom) brister :p

Min sambo tycker jag hänger alldeles för mycket på Zoopet. Var får han allt ifrån :p
#83 - 28 april 2008 10:10
Nina82 skrev:

Ja, alla har vi (och dom) brister :p

Min sambo tycker jag hänger alldeles för mycket på Zoopet. Var får han allt ifrån :p

Ja.. Hrmf.. vad får de allt ifrån egentligen.. :D :D
#84 - 29 april 2008 02:11
Nästa drive på finlandsbåtarna blir väl WIA men då är väl risken stor att Katharina skaffar årskort..
#85 - 29 april 2008 06:17
Gaffel skrev:
Nästa drive på finlandsbåtarna blir väl WIA men då är väl risken stor att Katharina skaffar årskort..

Nää, jag tror att en resa i halvåret eller så räcker.. Men jag är lite barnslig, jag vet..
Det finns ju sjutton inga bra ställen i Stockholm när man har passerat 30, det är bara riktiga raggställen där grabbarna vi pratade om innan håller hus, kvart i 3 ragget hela kvällen.. [xx(]
Det enda hyfsade stället är Golden Hits men de har ju så dålig musik. Jag vill ha ny musik, inte jäkla 80-tals disco.
Hur sjutton kan folk vilja höra det igen??? :eek:
Jag är så trött på schlagersverige och pop... Tacka vet jag Takida och hip hop... ;)
Om det är fest kan jag stå ut med techno men inte hemma när man umgås med familjen..
#86 - 29 april 2008 06:53
Nina82 skrev:
Nej, nästa projekt blir väl att försöka pracka på barnen var sitt akvarium :D

Ha ha! Det låter som här! :D
Såg en utomordentlig anledning att få skaffa ett par småkar till; barnen vill såklart ha! Eller hur... De kunde verkligen inte bli mer ointresserade. Entusiastiskt står man vid ett kar och säger "Titta, vi har fått yngel, små fiskbebisar!". "Jaha" svarar barnen och fortsätter med sitt. Vi kan numera inte närma oss djuraffären innan barnen skriker "neeeej!! Inte till djuraffären!!! Vi VILL inte!". När vi köpte senaste akvariet så var kommentaren "ska ni verkligen ha ett till?".
*S* Så "försöka pracka på" är väldigt klockrent. Tror inte jag lyckas, så jag har lagt projektet på is. Det är bara att inse; barnen tycker vi är knäppa.. ;)
#87 - 29 april 2008 07:33
Dysnomia skrev:
Ha ha! Det låter som här! :D

Såg en utomordentlig anledning att få skaffa ett par småkar till; barnen vill såklart ha! Eller hur... De kunde verkligen inte bli mer ointresserade. Entusiastiskt står man vid ett kar och säger "Titta, vi har fått yngel, små fiskbebisar!". "Jaha" svarar barnen och fortsätter med sitt. Vi kan numera inte närma oss djuraffären innan barnen skriker "neeeej!! Inte till djuraffären!!! Vi VILL inte!". När vi köpte senaste akvariet så var kommentaren "ska ni verkligen ha ett till?".

*S* Så "försöka pracka på" är väldigt klockrent. Tror inte jag lyckas, så jag har lagt projektet på is. Det är bara att inse; barnen tycker vi är knäppa.. ;)

Stämmer helt in på oss oxå :p

Ska flytta till sommaren och frågade 4åringen lite försiktigt om han oxå ville ha ett akvarium på sitt rum. Han sa tvärt NEJ!
Vi försöte vidare med, men då får du välja själv vilka fiskar du vill ha. NEJ! Var svaret [:o]

Men så har vi ju bebisen oxå :) Han älskar att titta på fiskar speciellt mammas Guppy :p
Får väl sätta in ett där innan han börjar prata iaf :D
#88 - 29 april 2008 07:51
Ha ha.. Jag kör vidare på mitt eget race här... ni snackar fiskar.. jag tänkte snacka musik... Har ni hört den där störtsköna nya låten med Jason (Ras?) jag är usel på att stava engelska... "I won´t hesitate", kan den heta.. Lite trubadurlåt..
Åhh vad den är braaaa...

Jag sitter ju och jobbar vid datorn så jag har Gry och Adam på här... Superbra låt.. Hur stavas efternamnet tror ni??
Släpp firrarna nu någon gång!! :eek: :D
#89 - 29 april 2008 08:54
Hörru din gamla finlandsbåt, kolla 44'an så får du både bra musik och Tompas bullar och slipper en massa tafs..(som om du inte skulle gilla uppmärksamheten..);)
#90 - 29 april 2008 09:05
Gaffel skrev:
Hörru din gamla finlandsbåt, kolla 44'an så får du både bra musik och Tompas bullar och slipper en massa tafs..(som om du inte skulle gilla uppmärksamheten..);)

Absolut att man tycker att det är nice när någon kommer fram och säger något snällt.. Men desperata kvart i 3 ragg är faktiskt ingen hit..
Den här då: "min komis älskar dig"... ehhh... då börjar det ju att hoppa grodor!!! :D

Kolla min mamma o hennes goa nallebjörn, på min avatar, lilltjejen flyttar hem idag... En Eurasier.. [:-174]

Hmm.. 44´an... Ska kolla..
#91 - 29 april 2008 09:19
Om du hittar en långhårig(ha ha ha)rätt kort snubbe på 44'an vid namn Micke Båhl så tjinga från mig..
#92 - 29 april 2008 09:29
Gaffel skrev:
Om du hittar en långhårig(ha ha ha)rätt kort snubbe på 44'an vid namn Micke Båhl så tjinga från mig..

Menar du att han vet vem "Gaffel" är??? :D
#93 - 29 april 2008 09:32
Tja jag bodde ju i tjockhult några år i mitten på -80 och det kan hända att jag gjorde ett eller två avtryck på söder..
#94 - 29 april 2008 09:49
Gaffel skrev:
Tja jag bodde ju i tjockhult några år i mitten på -80 och det kan hända att jag gjorde ett eller två avtryck på söder..

Ha ha ha... Du menar alltså att du kallas för "Gaffel"... Hur fick du det namnet?? :D :D :D
#95 - 29 april 2008 09:51
Håhå.. Jobbar hemma den här veckan.. öppnar frysen för att ta en pizza och värma till lunch och hittar frysta majskolvar... åhh min goa sambo har köpt majskolvar för att grilla... åhh vad gott... länge sen jag käkade majskolvar med smör o salt...
Hmm nu ringer de.. lunch.. [:-174]
#96 - 29 april 2008 09:53
ett skinnhuve som fick stifta bekantskap med ett hederligt rostfritt bestick för typ 25 år sedan..
Bilagor:
#97 - 29 april 2008 10:11
Gaffel skrev:
ett skinnhuve som fick stifta bekantskap med ett hederligt rostfritt bestick för typ 25 år sedan..

Usch... Det verkar ju som skallen höll iaf.. Gick gaffeln sönder... ;)
#98 - 29 april 2008 10:14
Katharina skrev:
Håhå.. Jobbar hemma den här veckan.. öppnar frysen för att ta en pizza och värma till lunch och hittar frysta majskolvar... åhh min goa sambo har köpt majskolvar för att grilla... åhh vad gott... länge sen jag käkade majskolvar med smör o salt...

Hmm nu ringer de.. lunch.. [:-174]

Undra om han blir sur när han kommer hem och ska grilla och jag har käkat upp majskolvarna... [:o] Jag orkade faktiskt bara en... Bäst jag ringer och ber honom handla flera... :D

Ingen som vet vad den där schyssta låten heter, "I won´t hesitate" eller nått.. Han hette Jason (Ras?) hur stavar man efternamnet... Vill ha... Kan rent av tänka mig att fortsätta att lyssna på Megapol för att höra den igen... Mmmmm ;)
#99 - 29 april 2008 10:21
guuglar man får man upp "jason mraz- I'm yours" nått popsnöre som småtjejerna tydligen gillar, inget för en mogen kvinna hörru..

Annars är det lugnt med majsen, han lär märka det när han tittar på dig och inser att du har en massa gul bös mellan tänderna..;)
#100 - 29 april 2008 10:28
Gaffel skrev:
guuglar man får man upp "jason mraz- I'm yours" nått popsnöre som småtjejerna tydligen gillar, inget för en mogen kvinna hörru..

Annars är det lugnt med majsen, han lär märka det när han tittar på dig och inser att du har en massa gul bös mellan tänderna..;)

Ha ha.. Tack...

Jo... jag är ju lite barnslig ju... Har du hört låten.. Den är ju super.. :D
Nää... urk.. [xx(] Skulle jag se så ofräsch ut när han kom hem så skulle han ju verkligen bli grinig redan innan han upptäckte att majsen var borta..
Då skulle jag ju få gå till affären... [:o]

Ähh... förresten.. lite får han tåla... ;)
#101 - 30 april 2008 05:28
Nina82 skrev:

...Jadu. Det kan man fråga sig [:-53]
#102 - 30 april 2008 08:11
Ha ha.. Jag sitter ju hemma som sagt och jobbar vid datorn den här veckan... På har jag då Mix Megapol och i morse hade de "Det milt pinsamma" och så skulle Anders Timell ringa till en bögkör och be om att få vara med.

Jag klarar inte sån´t där, jag var tvungen att stänga av radion... Guuud vad pinsamt... Jag tycker att det är jätteroligt men åhhh vad pinsamt.. Jag skäms och det kryper i hela kroppen.. Jag sitter bara och hoppas att personen de ringer till ska fatta att det är larv men så länge det inte händer dööör jag... Vaddå milt!!! :eek::eek::eek: :D [:-174]
QardinalE
#103 - 1 maj 2008 20:57
[quote]

Ursprungligen postat av Nina82

Ahlqvist skrev:
...Jadu. Det kan man fråga sig [:-53]
[/quote]1: Ni har för litet hus:rolleyes:
2: Surfar med modem, syns på räkningen:(
3: Du glömmer alla andra världsliga ting[:O]
4: [COLOR=Red]TroligasT[/COLOR] han har räknat dina inlägg på Zoopet:eek:[:-9][:-13][:-20]
#104 - 1 maj 2008 21:11
QardinalE skrev:
1: Ni har för litet hus:rolleyes:

2: Surfar med modem, syns på räkningen:(

3: Du glömmer alla andra världsliga ting[:O]

4: [COLOR=red]TroligasT[/COLOR] han har räknat dina inlägg på Zoopet:eek:[:-9][:-13][:-20]

5: Börjar se stökigt ut. Disk på bänken och slut på kalsonger [:o]

Han kan inte klaga dock eftersom han ägnat ca 70% av sin fritid de senaste åren åt att spela WOW.
QardinalE
#105 - 1 maj 2008 21:17
Nina82 skrev:
5: Börjar se stökigt ut. Disk på bänken och slut på kalsonger [:o]

Han kan inte klaga dock eftersom han ägnat ca 70% av sin fritid de senaste åren åt att spela WOW.

Och de resterande 30% åt att diska och tvätta samt stryka kalsonger lr?[:-82]
#106 - 1 maj 2008 21:23
QardinalE skrev:
Och de resterande 30% åt att diska och tvätta samt stryka kalsonger lr?[:-82]

Äta, skita, tanka bilen, köpa öl, laga mat oxå en liten gnutta passa barn.:p

Känner på mig att jag kommer få skäll för detta [B)]
QardinalE
#107 - 1 maj 2008 21:28
Jepp troligen[:-5] men men ännu 1 anledning till dt så populära försoningss***t[:-18] so keep going.;)
#108 - 2 maj 2008 06:25
Nina82 skrev:
Äta, skita, tanka bilen, köpa öl, laga mat oxå en liten gnutta passa barn.:p

Känner på mig att jag kommer få skäll för detta [B)]

Okay, jag har skämtat en del här, men nu är du faktiskt jävligt orättvis.

Annons