Långsam uppdatering av inläggen?

#1 - 17 januari 2011 14:02
Undrar över en sak... Har de senaste dagarna lagt märke till att listan med de senasts skrivna inläggen, till höger om forumkategorierna, uppdateras dåligt. Kan dröja en rätt bra stund innan de senast skrivna inläggen dyker upp. Antar att det blev så efter den senaste ändringen ni gjorde?
admin
Christian Alfredsson
#2 - 17 januari 2011 17:34
Hos mig tar det mellan 2-3 sekunder att ladda hela första sidan på forumet. Det är just den delen till höger som laddas sist. Jag skulle vilja ta bort den helt för att sidan skulle ladda på 1-2 sekunder men det är så många som vill ha den och då låter vi den vara kvar.

Vilken webbläsare har du och hur lång tid tar det hos dig?
#3 - 17 januari 2011 17:41
Ja, ni hade väl inte den listan förut, innan ni gjorde den stora ändringen för ett tag se´n? Jag har IE8, och det kan ta en halvtimme-timme innan de senaste inläggen dyker upp, även de jag har skrivit. Ni gjorde väl en liten ändring häromdagen? Och det var ungefär då det började bli så, innan dess uppdaterades listan som den skulle.

Att ladda själva sidan går fort, och listan laddas också fort, det är bara att de senaste inläggen inte syns i listan förrän efter en stund, utan ett inlägg som skrevs för t.ex en halvtimme se´n står överst, trots att det har skrivits nyare inlägg.

Nu t.ex står ett inlägg från 17:41 som det senast skrivna.
#4 - 17 januari 2011 17:47
samma hos mig
för någon dag sedan gick det på några sekunder nu tar det ungefär 15- 20 min. som micke skrev att ladda sidan går fort men det är bara de senaste innläggen som tar tid. jag gillar den funktionen så jag vill gärna att den ska funka som innan:)
admin
Christian Alfredsson
#5 - 17 januari 2011 17:49
Okey nu fattar jag. Det tar en stund innan inläggen åker in i listan, själva sidan laddas fort ;-)
#6 - 17 januari 2011 17:52
admin skrev:
Okey nu fattar jag. Det tar en stund innan inläggen åker in i listan, själva sidan laddas fort ;-)

Typ ;) En timma ungefär. Nu dök det senaste (det du skrev nyss) upp. Så var det inte för några dagar se´n, då funkade det som vanligt.
admin
Christian Alfredsson
#7 - 17 januari 2011 17:53
Jag hittade en cache som stod på 60 minuter, drog ner den till 1 minut.
#8 - 17 januari 2011 17:54
Låter bra :) Men förut uppdaterades väl listan med en gång?
admin
Christian Alfredsson
#9 - 17 januari 2011 18:00
Ja nästintill, 1 minut får duga. Vi har mer än fördubblat laddningstiderna på sidan. Vi har just nu många användare så vi har varit tvingade att optimera.

Annons