Länkning till zoopet

#1 - 10 augusti 2003 20:23
Denna fråga skulle jag mycket väl kunna maila men eftersom det kanske är fler som undrar så ställer jag frågan här på forumet.

Jag har börjat göra en egen hemsida om mina akvarium och undrar då om det är ok att länka direkt till en artikel eller artbeskrivning här på zoopet på det sätt som jag gjort under rubrikerna "mina fiskar" och "artiklar" på följande sida: http://hem.passagen.se/pelo0014/test.htm
#2 - 10 augusti 2003 20:27
Ja det är okej, jag har gjort det i varje fall det var någon här på forumet som sa att det var okej så jag har gjort det i varje fall
#3 - 10 augusti 2003 20:40
Ok, men det skulle vara bra med ett utlåtande från Kjell eller Christian också.
#4 - 12 augusti 2003 00:42
Hej.

Tror att detta är okej, ifall du kan få ett utlåtande direkt från Kjell/Christian. Men försök dock lägga in en target="_blank" på din länk så den öppnas i ett nytt fönster :)

Mvh Fredrik
#5 - 12 augusti 2003 07:40
Ursprungligen skickat av fiend

Hej.

Tror att detta är okej, ifall du kan få ett utlåtande direkt från Kjell/Christian. Men försök dock lägga in en target="_blank" på din länk så den öppnas i ett nytt fönster :)

Mvh Fredrik

Är detta viktigt? Jag har det på mina länkar bara för det är snyggt, men varför?
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 12 augusti 2003 08:16
Det är OK att lägga en länk till en zoopetsida på så sätt som du gjort.
Några tumregler
1/ Ange tydligt att det är en länk till Zoopet (vilket du också gjort).
2/ Det är OK så länge det inte handlar om en massa länkar, men det är ju förstås inte meningen att man skall göra en "egen" hemsida med hjälp av en massa zoopetlänkar.
Hur många zoopetlänkar kan man då lägga in på en sida? Ja vi har väl ingen speciell gräns, men 5-6 fisklänkar och 1-2 artikellänkar är väl OK.
Akvaristiska hälsningar
Kjell
#7 - 12 augusti 2003 09:28
Tack för det tydliga svaret!

Annons