Läppisar

#1 - 13 december 2005 18:30
Hej. Någon som vet om man kan hålla flera honor till en läppguramihanne??Har en 250 liters burk med ett par i.Skulle vilja utöka men vad tror ni om det.Kaos ??succe??
#2 - 14 december 2005 14:18
Har aldrig haft just läppgurami (även om jag var sugen när jag var och handlade senast) men jag skulle gissa på att de beter sig ungefär som de flesta andra liknande gurami och då skulle det enligt min erfarenhet leda till succé snarare än kaos! ;)
#3 - 14 december 2005 16:29
Jag har precis varit och köpt ett par till!!

[QUOTE=Skudd]Har aldrig haft just läppgurami (även om jag var sugen när jag var och handlade senast) men jag skulle gissa på att de beter sig ungefär som de flesta andra liknande gurami och då skulle det enligt min erfarenhet leda till succé snarare än kaos! ;)[/QUOTE]
Tack för svaret.Jag kan verkligen rekomendera fisken till dig.Den ser inte alls ut sådan som den är i affären när den kommer hem i ett välplanterat akvarie.En timme efter hemkomst hade första paret lekdräkt och snacka om vacker. Hannen blir blåsvart med en röd ryggkam. Mycket tjusig. Så för ca 5 minuter sedan dumpade jag i par nr 2 så det blir spännande vad som händer nu de närmsta timmarna./Dante
#4 - 14 december 2005 21:04
Låter spännande... :) När jag skrev succé menade jag iofs fler honor till hanen eftersom hanarna förmodligen kan bråka lite... Men har man gott om växter i burken brukar det ju vara lugnt... Blev väldigt sugen på sådana nu, tyckte de var riktigt snygga redan i affären!
#5 - 15 december 2005 08:41
Det går alla tiders. Hannarna simmar nu runt och spänner lite för varandra och så blir honorna ivägkörda men det är lugnare nu per individ så att säga. Bägge grabbarna är nu sådär mörka och mycket vackra. Dom är ju inte så dyra heller i inköp så pröva gärna. Vore roligt med flera som skaffar dessa. Verkar inte vara direkt den vanligaste fisken folk har hemma. Skicka mig din mailadress så ska jag skicka dig en bild.Hej/Dante

[email]dante@minmail.net[/email]
#6 - 16 december 2005 17:58
Den var riktigt snygg, betydligt starkare färger än de jag såg i affären! :)

De hade även två varianter, dels den där typen och även en mer guldbrun enfärgad liknande bilden i zoopets arbeskrivning. Tycker även den påminner ganska mycket om bandgurami (som jag endast sett bilder på), undrar hur man mer exakt ser skillnaden (förutom storleken då)?
#7 - 16 december 2005 19:56
Skall tydligen finnas minst 2 : en grön och en röd läppguramivariant. Kul att du gillade biderna. Dom är ännu vackrare live så att säga. Den blåsvarta lekdräkten kunde jag tyvärr inte fånga. den får hannarna när dom glassar för varandra och tjejerna. Och du ska se bägge hannarna när dom spänner ut fenorna för varandra. Jösses säger jag bara. Att en sån liten fisk kan vara så vacker och ha så mycket attityd. Köp du 4 stycken. tror inte du ångrar dig.

Annons