Sant det handlade om en färdig produkt, och efter en extra titt på den sidan blev jag lite tveksam till hur seriös den är för den anger en förbrukning på 7,5w och 700mA.
Så kanske 1,4A är absolut minimum?
Varför den ligger på 700mA och 7,5w är inte så konstigt igentligen.
Det sitter 6st 1wattare som vardera ligger på ca 1-1,2watt st. varje powerled drar 350mA och dom sitter i serie om 3 som sedan är pararellkopplat så det behöver 700mA. Troligen sitter det en driver i så man behöver "bara" tillsätta lite power så lyser det...
Nu är jag dålig på att skriftligen förklara vad jag menar, men jag vet hur det funkar men får inte ut det...
Att rata dioder som ett alternativ tycker jag bara är dummt. Fördelarna är så många. Finns bara en nackdel och det är priset. Men vad experterna säger så kommer priserna att sjunka då produktionen sätter igång på allvar. Utvecklingen går så fruktansvärt fort innom led just nu.
Är på g att starta ett akvarium vad det lider. Kommer inte ha annat än led. Sen om det blir 6 eller 20 powerleds det återstår att se. Kommer även bygga egen växtbelysning, om det blir "vanliga" dioder eller powerleds får vi också se, allt handlar om labborering, kanske slutar med att jag ger upp och köper lysrör, men ska försöka få det att funka med leds först. Inga färdiga produkter utan bygga själv, de färdiga ger för dåligt ljus.
Sitt inte och vänta på mitt projekt, det kommer inte att dras igång förens slutet av sommaren, just nu har jag inte den tiden som krävs, inte pengarna heller för den delen. Våren kommer med stora kliv så akvariumet ligger långt ner på priolistan.