Lek på Dempsey :D

#1 - 5 augusti 2009 18:37
Oväntat, men roligt. Jag var 99% säker på att jag hade 2 hanar, men eftersom de följde varandra som piff och puff tänkte jag att antingen har jag två väldigt homosexuella JD eller så är det jag som är dålig på att se skillnad :D

De har snart fyllt en sten med ägg, skickar några väldigt suddiga bilder. De har så klart lekt i den gaveln där det är tajtast att komma mellan och ta kort [:o]

Försökte ringa Johanski och berätta nyheten, men den lille luringen svarar inte... Han har väl varit på Herkules hela dagen :)

[ATTACH]21776[/ATTACH]

[ATTACH]21777[/ATTACH]
#2 - 5 augusti 2009 18:41
Grattis! Och lycka till! =)
#3 - 5 augusti 2009 18:54
Tack :) Grejen är den att jag har en 14 cm ancistrus-hane som gärna skulle smaka på äggen och jag orkar inte håva upp honom :s Så det kommer kanske inte att bli så mycket av denna kull, men nu vet jag iaf att det är en hona och hane :) Iofs kanske det är tungt att trycka i sig 1000 ägg :p
#4 - 5 augusti 2009 18:56
DAHLBERG skrev:
Tack :) Grejen är den att jag har en 14 cm ancistrus-hane som gärna skulle smaka på äggen och jag orkar inte håva upp honom :s Så det kommer kanske inte att bli så mycket av denna kull, men nu vet jag iaf att det är en hona och hane :) Iofs kanske det är tungt att trycka i sig 1000 ägg :p

Haha, jaa 1000ägg kanske blir lite häftigt. Men borde inte JD kunna hålla en ancistrus borta ganska bra? Jag menar, dom försvarar ju äggen.
#5 - 5 augusti 2009 19:04
hakke112 skrev:
Haha, jaa 1000ägg kanske blir lite häftigt. Men borde inte JD kunna hålla en ancistrus borta ganska bra? Jag menar, dom försvarar ju äggen.

Jo det är klart, men du vet ancistrus är ju nattaktiv :S Så när lampan släcks: "You can't fight what you can't see" :p
#6 - 5 augusti 2009 19:33
DAHLBERG skrev:
Jo det är klart, men du vet ancistrus är ju nattaktiv :S Så när lampan släcks: "You can't fight what you can't see" :p

Ajustefan. Du får se till att uppehålla den med en bit gurka eller liknande i andra sidan av karet då. :P
#7 - 5 augusti 2009 19:46
Hmmm... den där jädra ancistrusen hade ju jag plockat väck direkt!
Jag minns när jag hade JD, och det var ju en förbaskat härlig syn att se dessa muskelpaket när de gick och vallade sin enorma yngelsvärm...
Sorry - jag fick en flashback - klart att malen skall få käka nåt gott!:):p:d
#8 - 5 augusti 2009 20:07
hakke112 skrev:
Ajustefan. Du får se till att uppehålla den med en bit gurka eller liknande i andra sidan av karet då. :P

Haha han sitter 20 cm ovanför på en gren och spanar ner på äggen :p :D
Kan ju ha en nattlampa igång så JD ser om nån svart skäggig skugga kommer :D
MaxB skrev:
Hmmm... den där jädra ancistrusen hade ju jag plockat väck direkt!

Jag minns när jag hade JD, och det var ju en förbaskat härlig syn att se dessa muskelpaket när de gick och vallade sin enorma yngelsvärm...

Sorry - jag fick en flashback - klart att malen skall få käka nåt gott!:):p:d

Jo nog skulle det vara coolt :D Ser hellre det än en smällfet ancistrus :D Blir nog nattlampa... Orkar ändå inte ta ur ancistrusen :p
#9 - 5 augusti 2009 21:12
En bild till :)
#10 - 5 augusti 2009 21:29
Snygga bilder :)
#11 - 6 augusti 2009 00:19
Åh sååå gott, grattis balle! Nattlampa, den jävla tjockmalen behöver inte mer mat.

Har faktiskt bara varit på herkules snabbt en gång, men hittade två moduler dirr. hoppas bara de ser bra ut i karet :p
#12 - 6 augusti 2009 02:04
Johanski skrev:
Åh sååå gott, grattis balle! Nattlampa, den jävla tjockmalen behöver inte mer mat.

Har faktiskt bara varit på herkules snabbt en gång, men hittade två moduler dirr. hoppas bara de ser bra ut i karet :p

Tack tavvis XD Har nattlampa nu och de vaktar fint. ca 60h tills äggen kläcks :p

Hur skulle du klara dig utan din iphone med räserinternet? Dåligt zoopetabstinens du skulle få ;)
#13 - 19 augusti 2009 23:33
DAHLBERG skrev:
Oväntat, men roligt. Jag var 99% säker på att jag hade 2 hanar, men eftersom de följde varandra som piff och puff tänkte jag att antingen har jag två väldigt homosexuella JD eller så är det jag som är dålig på att se skillnad :D

De har snart fyllt en sten med ägg, skickar några väldigt suddiga bilder. De har så klart lekt i den gaveln där det är tajtast att komma mellan och ta kort [:o]

Försökte ringa Johanski och berätta nyheten, men den lille luringen svarar inte... Han har väl varit på Herkules hela dagen :)

[ATTACH]21776[/ATTACH]

[ATTACH]21777[/ATTACH]

mina skaffade yngel 7-8 gånger. slutade alltid med att ynglen var borta en morgon.
#14 - 20 augusti 2009 15:52
När jag bodde hemma hos präronen fick vi yngel JD. Dem vaktar duktigt både dag som natt. Anföll rutan på kvällarna när man gick förbi.

Dem lekte säkert 5-6 ggr, orkade bara dra upp en kull. Ynglena gick i ett lite mindre kar. När dem blev ca 2-3 cm la jag alla i en påse med vatten. Traska ner till Zoo:t vid OBS', numare coophuset i bäckebol. La dem på disken och sa att jag vill 500 spänn för hela påsen.
Visste inte bättre:)

Lycka till by the way, kommer att gå fint.
#15 - 22 augusti 2009 08:13
Hade JDs förut. Först hade jag två honor som la ägg ihop, hoppas det inte var fallet för dig, men det borde du ha sett nu! Hint: update! ;)
Sen när jag hade en av varje kön så blev ynglen hela tiden fiskmat åt mina andra firrar, så jag håvade upp hälften av av den tredje kullen till en skål i väntan på ett beställt yngelakvarium...

Lycka till med dina iaf! Och update!

Annons