Dags igen...
Okej, efter ett flertal misslyckade försök med äggen kvar i akvariet, vilket endast resulterat i att rommen försvunnit efter någon dag, även om det enda sällskapet i karet varit räkor, har jag nu flyttat över 5 ägg från olika lektillfällen till ett 12-literskar. De två första äggen flyttade jag dit för ca tre veckor sedan och jag kan tydligt se ynglen i dem, men de verkar inte vilja kläckas? Efter vad jag läste skulle de ju kläckts efter ca två veckor...
Kanske beror det på att temperaturen legat på drygt 19 grader, men nu har jag sedan några dagar tillbaka skaffat en värmare så temperaturen är uppe i 24 grader. Finns det fortfarade en chans att äggen kan kläckas?
Jag har ingen pump i akvariet och byter vatten ungefär 70% en gång i veckan. Gör jag rätt då? När (om) ynglen väl kläcks, kan jag ha kvar dem i 12-litaren under samma omständigheter eller behöver jag luftpump/filter? Jag skulle ju kunna flytta dem till en nätkasse i föräldrakaret men de kanske är känsliga för en flytt när de är så små?