Lekparet av Palettciklider i slagsmål

#1 - 16 november 2009 21:37
Hej! Har haft ett lekpar av Palettciklider som för några dagar sedan fick sina yngel. Efter ett par dagar drar sig hanen undan och honan får själv sköta ynglen. Hon är hela tiden på hanen i ett som det ser ut som lekbeteende och går på ganska kraftigt. Till saken hör att jag har separerat Paletterna + yngel i ett särskilt akvarium. Vad gör jag? Ska jag ta bort hanen från akvariet ...... eller? Han ser ganska blek och tilltuffsad ut vid det här laget.

Tacksam för kreativa lösningar
#2 - 17 november 2009 21:04
Paletter [:-147]

Hej! Jag har hört att både honan, hanen och ynglena ska gå tillsamans tills dess att honan och hanen inte bryr sej om ynglena mer. Då ska man flytta på hanen och honan till ett annat kar och låta ynglena vara, tills att de är tillräckligt stora att va me de andra fiskarna! Men om honan bråkar med hanen och hanen inte vill hjälpa till med att passa ungarna så kanske det är något fel. min hane är också jätte blek och honan jätte färgglad, men han verkar pigg! jag tycker nog att du ska flytta på hanen och se om hona an sköta ynglen själv! Om inte de skulle funka så får du nog prova och släppa tillbaka hanen med honan och yngnlena igen och se om de blir bättre! :D

Jag hoppas verkeligen att de funkar! Vore synd om ynglena inte klarade sej! :(
/MVH Generalen! :p

Annons