Leksugna, nä, lek galna...

#1 - 17 juni 2005 08:47
Jag kände att jag bara var tvungen...

Mina Pseudotropheus sp. "acei" - luwala reef (Mari Gold) inte bara ser lite leksugna ut, utan jag har precis lyckats dra upp första (överlevande) kullen till 15-20mm storlek, i samma balja som föräldrarna.. Och nu tuggar honan igen... tur baljan är i stort sett obefolkad, så det inte blir överbefolkat så fort...

Tänkte bara passa på o säga nånting possitivt för en gångs skull, annars brukar det ju bara vara på andra hållet, så håll till godo :- )

B!
#2 - 7 juli 2005 16:51
coolt
#3 - 7 juli 2005 17:05
[QUOTE=misonn]coolt[/QUOTE]

MIKAEL MAN SKA HA AFRIKANSKA CIKLIDER I EN LITER GELE BURK
#4 - 7 juli 2005 21:05
Grattis B! Alltid kul. Jag har också fått yngel av Ps. acei (tror jagm ynglen var så små att det lika gärna kunde varit M. zebra :D), men jag har aldrig lyckats dra upp några. Den tiden kanske kommer, den med :)
#5 - 7 juli 2005 21:06
Grattis B! Alltid kul. Jag har också fått yngel av Ps. acei (tror jag, ynglen var så små att det lika gärna kunde varit M. zebra :D), men jag har aldrig lyckats dra upp några. Den tiden kanske kommer, den med :)
#6 - 7 juli 2005 21:37
sedan jag postade har de ynglena växt till sig, numera 2-3 cm långa, och föräldrarna anser inte att de är mat... Däremot släpte mamsen en ny omgång i förmiddags... där blev inte många kvar, ett tio tal simmar mellan stenarna, så kanske hälften, nu kvällen samma dag som hon spotta... om nån vecka får vi se vad jag har kvar... Jag bara måste ställa i ordnig här, så jag får plats med yngelakvarium åt honan att spotta i, och även gå i nån vecka o äta upp sig, hon är snart genomskinlig...

B!

Annons