Lena var bäst !!!!

#1 - 15 maj 2004 21:05
Vill bara gratulera Lena i melodifestivalen, klart bästa låten, nu är det bara att hålla tummarna !!!
#2 - 15 maj 2004 21:17
Nej hon var medelmåttig. Grekland är klart bäst.
#3 - 15 maj 2004 21:18
Var det 4/5 av westlife som körade för irland eller är det jag som ser dåligt? Lät väldigt mycket westlife i alla fall.
#4 - 15 maj 2004 21:52
Mesigt att alla länder röster på sina grannländer...
#5 - 15 maj 2004 21:54
Tävlingen är uråldrig. Alla grannländer röstar på sin kompis :)

Sen var inte PH bäst, tyvärr.
Fanns flera andra länder som var rätt giftiga de med :)

Men top 5 bör vi iaf hamna ! *hoppas*

Mvh Fredrik
#6 - 15 maj 2004 22:21
Jag röstade blå-gult.
Rätt låt vann.
#7 - 15 maj 2004 22:22
grattis Ukraina ni suger prrrrrrrr----
keep on trucking alla!!
ph andvänd din svenska för fasen!!!
#8 - 15 maj 2004 22:24
Ursprungligen skickat av Thomas Westman

grattis Ukraina ni suger prrrrrrrr----

keep on trucking alla!!

ph andvänd din svenska för fasen!!!

Och detta är hans första inlägg inom akvaristiken (sorry - kunde inte bara låta bli)
Myzco
#9 - 15 maj 2004 22:27
Ursprungligen skickat av BellyFlop

Var det 4/5 av westlife som körade för irland eller är det jag som ser dåligt? Lät väldigt mycket westlife i alla fall.

Kommentatorn sa att en westlife-medlem hade varit med och skrivit låten, bryan tror jag. Så säkert var det halva westlife som körade.
#10 - 15 maj 2004 22:40
Turkiska folkdansen var bäst.
#11 - 15 maj 2004 23:23
Seriöst, jag tror alla svenska deltävlingar hade bättre bidrag än nåt enda här i finalen.
Och kompis-korruptionen var enorm!

Frågan är, var tysklands falsksång värst?
#12 - 16 maj 2004 07:08
"Nu slipper vi kvala", typisk svensk inställning.<b>SUCK</b>
#13 - 16 maj 2004 07:39
Har det varit melodihastighetsfinal nu igen? Jaha, där ser man.
Kan aldrig avgöra vem som är bäst då alla brukar vara katastrofalt dåliga. Ja, något undantag har det väl varit kring -74 har jag för mig ;) Nej, för lite blues och R&R för min smak.
#14 - 16 maj 2004 07:39
Men ärligt, om all "kompisröstning" försvann, vilken plats hade Sverige hamnat på då?? Vi "litar" ju alltid på att Norge å Danmark ger oss minst 10:or!!

Den Turkiska folkdansen var väl så nära Riverdance man kan komma, LR? =))

Men låt oss vara hypotetiska...
E-Type hade kammat hem segern lätt!
#15 - 16 maj 2004 08:38
Min tanke precis, faktiskt. E-Type _hade_ kammat hem segern lätt.
#16 - 16 maj 2004 09:01
Torstensson
Kan det inte vara så att Riverdance är en kopierad Turkisk folkdans. Med tanke på att det är just en Folkdans och tydligen inget nytt fenomen.
Annars så tänkte jag precis som du. "Fan dom har ju kopierat Riverdance"
#17 - 16 maj 2004 09:11
E-type? tyckte mig se en fråga om falsksång i ett tidigare inlägg...har man hört E-type live så har man defenitivt hört hur falsksång låter [;)]

Janne

#18 - 16 maj 2004 09:31
Jovars, ingen kan väl beskylla Etype för att kunna sjunga, fast hans sångerska är otroligt duktig, och hans scenshow är bra. De som vann nu vann liksom bara på sitt scenframträdande, som inte var särskilt imponerande (Xena till eurodisco, liksom).
#19 - 16 maj 2004 09:37
Ursprungligen skickat av Azur

Jovars, ingen kan väl beskylla Etype för att kunna sjunga, fast hans sångerska är otroligt duktig, och hans scenshow är bra. De som vann nu vann liksom bara på sitt scenframträdande, som inte var särskilt imponerande (Xena till eurodisco, liksom).

Jag upplever det som att det var E-types scenframträdande i finalen som fick mig att verkligen inse att han var riktigt kass. Har sett honom live 2 gånger på 2 festivaler och då var han betydligt bättre :)

Jag var inte alls imponerad av Ukraina och deras framträdande. Fanns låtar som var betydligt bättre :)

Mvh Fredrik
#20 - 16 maj 2004 13:00
Klart att det kan va så att Riverdance e kopian..vem vet!

Men alltså, har någon hört 50-tals balladen E-Type sjunger på sin senaste platta? Låt nummer 11, Lost And Goodbye. Han KAN sjunga, en låt iaf.. =)
#21 - 16 maj 2004 13:15
Oavsett diskussionen om E-type så måste jag säga att Serbien-Montenegro var det absolut bästa bidraget...
#22 - 16 maj 2004 13:30
Schlager är en sjuk kulturell avart.
Lågkvalitativ och totalt smaklöst.
Blir så förbannad på all denna skit som produceras i alla sammanhang, alltfrån texter till artiklar, film och musik och inte minst TV, som dessutom säljer och erkänns som bra. Folk numera tycks inte kunna skilja på vad som är bra och vad som är dåligt.
Till och med dagens sk seriösa journalister är flera gånger korkada halvfigurer som inte ens bör anses som normalbegåvade.
(Tänker främst på spånen Lennart Ekdal och Malou von Sievers och deras extremt hjärndöda program. Tillochmed namnet på programmet är korkat. Hetluft, låter som nått en lillgammal lågstadieelev hittat på.)

Allting tenderar att urvattnas till kommersiell smörja och svenska folket bara accepterar denna kulturella fördummning. Vuxna människor vet knappt ens längre hur man använder det svenska språket på rätt sätt.
Det är inte smörjans existens jag retar mig på, utan folks oförmåga att skilja på "kakor och kattskitt". Vi blir allt dummare på alla plan. Vi måste lär oss att värja oss och bli medvetna.

Schalger är idioti, skapat av idioter för idioter.
Men hey det är bara vad jag tycker.
#23 - 16 maj 2004 13:52
Började inte schlager med att länderna skulle ta del av den andres kultur(eller nåt). Så som jag fattat det så fick länderna i början bara sjunga på sitt "hemspråk".
Jag tycker schlager är roligt(speciellt när länder är så säkra på att de ska vinna men inte vinner...)
Det är inte min musiksmak precis men Ukraina var bäst. Lena skulle ha kommit längre ifall hon sjöng på svenska. Hennes engelska var inte så bra och låten vart döknäpp.
Måste bara säga att jag nästan spydde när jag såg Sertab...
#24 - 16 maj 2004 17:26
Vem tycker du ska bestämma hur svenska språket ska vara på "rätt" sätt <b>Puffbum?</b>

Annons