lernaea/ankarmask---parasiter

#1 - 23 juli 2007 15:57
:(Jag såg att mina stackars fiskar hade fått parasiter, det visade sig vara Lernaea/ankarmask.
Jag köpte cyprinopur och enligt bruksanvisningen på flaskan så skulle man ha i medlet 1 gång per dag i 3 dagar.....
Detta är dag 3 för mig, jag kan fortfarande se dessa äckliga parasiter på fiskarna.... borde de inte ha dött vid det här laget?

Kan tillägga att jag har doserat medlet enligt bruksanvisningen.
#2 - 23 juli 2007 16:04
Bollmora Akvarieklubbs hemsida har - som vanligt - en massa intressant läsning. Kolla här.
#3 - 23 juli 2007 16:21
Jag har kört med Sterazin och blivit av med nya angrepp. Parazin ska funka oxå, någon rätt ny.
#4 - 23 juli 2007 20:39
eriahl skrev:
Jag har kört med Sterazin och blivit av med nya angrepp. Parazin ska funka oxå, någon rätt ny.

försvann de snabbt?
enligt de medlet som jag använder så ska man ha i medlet igen om 3 veckor i förebyggande syfte.
Det är nästan bara uteslutande mina black molly och kampfiskar som har drabbats ( har utöver det: silverhajar, zebrafiskar, gul molly, svärdbärare, pansarmalar, kardinaltetror) de är kanske mer mottagliga ?
#5 - 23 juli 2007 20:40
Bollmora Akvarieklubbs hemsida har - som vanligt - en massa intressant läsning. Kolla här.

blev mer äcklad efter jag läst det [xx(]

Annons