Letar efter det tystaste nano-karet

#1 - 7 december 2010 07:29
Hej!

Jag tänkte starta upp ett litet nano-kar med några räkor i och ha på mitt skrivbord på jobbet :)
Dock så sitter jag i kontorslandskap och den får således inte låta något...

Jag har för mig att jag sett nano-kar med filter inbyggt i bakgrunden på karet, ett hang-on-filter porlar för mycket tycker jag.

Tips?
#2 - 7 december 2010 12:26
Kolla in min tråd om Dennerlekuberna, tystare lösning finns nog inte;). Men de flesta nya pumparna ska inte låta någonting, utan kanske du ska kolla från andra änden, vad som finns till salu i din närhet?
#3 - 7 december 2010 12:43
Hur tyst är ett kontorslandskap där folk jobbar då? Tycker inte att ett litet filter borde höras, datorer låter väl mer?
Bilagor:
#4 - 7 december 2010 22:38
ansjo skrev:
Kolla in min tråd om Dennerlekuberna, tystare lösning finns nog inte;). Men de flesta nya pumparna ska inte låta någonting, utan kanske du ska kolla från andra änden, vad som finns till salu i din närhet?
Å jag som tycker att det varit ett helsike att komma fram till vilka pumpar som är tysta... Och ja jag har provat EHEIM:d jag har 3st compact 300 och två av dem är kasserade efterom de efter nåt år börjat skramla men innan dess har de varit ganska tysta och är ju små och smidiga till nano-kar! Min favorit däremot är aquaclear 10 som faktiskt har keramisk axel, vilket känns lite lyxigt:p tyvärr är den lite större än compact 300 och kan vara svår att få ner i tex AN paradise! http://www.guldfisken.se/beta/catalog/aquaclear-powerhead-p-4601?osCsid=d4b181b24c3e88c81248d067bb9315b1
Bilagor:

Annons