Men hittar inte ens am-top canister filters hemsida.
Någon som kan hjälpa till o leta?
Guy Palm skrev:AM-Tops ytterfilter är kopierade Eheim filter
http://www.eheim.de/eheim/pdf/en/anleitungen/afilter/professionel_2222_2224_2322_2324.pdf
firefox75 skrev:Hmm...nja...blir att ta med sig kameran o knalla ner till de som säljer am-top filtrerna...då ingen hittat länken till tillverkarens sida.
På tal om kvalitet så är am-top framtaget i samarbete med eheims folk så någon brist är det väl inte i kvalitet.
Dock så kom de in väldigt sent på marknaden och där fanns ju bara eheim, fluval, rena, hydor.
Så de tillverkarna kände man till.
Vet att många är skeptiska till am-top men jag har förbaskat mycket filter som de tillverkat och inget har krånglat...
Så vart ni fått att AM-Top är skit ifrån vet jag ej direkt...
Det där lilla vredet är ett genomluftningsvred för att få bort luften så att hela filtret fylls.
Samt att om man istället för hävert principen låter kranarna vara stängda så fyller man filtret här ifrån...
Pluggar igen ordentligt, öppnar kranarna, startar filtret...ingen luft i pumphuvudet...
drd skrev:[FONT=Comic Sans MS]Du måste skoja ??
Skulle dessa filter vara bra ??[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Har haft 3 olika am-top ytterfilter och alla 3 fick man brottas med läckage på, var det inte från det förbannade "locket" i mitten så var det från "kranarna" där man satte ihop slangarna till in och utsugen.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Sen fick jag faktiskt ett innerfilter från en snubbe jag känner för att testa om det var lönt att ta hem till butiken men inte ens det fungerade speciellt länge.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]Säger som jag sa då ![/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][COLOR=red]NO MORE AM-TOP i mina akvarier [:(!] ![/COLOR][/SIZE][/FONT]
firefox75 skrev:
Jag kör med ytterfilter av:
rena, eheim, am-top, sunsun(806,808,uvc), aquael, fluval...och tycker att alla filter är minst lika bra bara man inte tror sig kunna alla märken.
Menar om eheim och am-top tillsammans tagit fram en såkallad lågbudget variant(mycket för att eheim vet att deras kostar massa) så är ju det kvalitet.
Menar eheim sätter sig ju inte i någon stol direkt.
Jag ser am-top som det mellan steget mellan eheim pro och eheim pro2.
Så hade eheim själv lanserat eheim pro1(eller vad det skulle kallats) hade nog många inte rynkat på näsan.
Ex. jag testar just nu tetratecs ytterfilter för att kunna sälja framöver och när jag plöjde igenom manual så förstod jag att jag gjorde fel vid förra testet.
Så jag kan faktiskt säga att jag kommer att börja sälja tetratec om jag kan få till något bra kontrakt.
drd skrev:Alla mina läckte dels där man skruvar ihop kranarna och dels där i urluftningspluggen och ett par gånger när man startat så har det minsann oxå läckt i tätningen runt hela locket.
Dock så hade jag väldigt tidiga ex. av Am-top filterna om det nu skulle vara nån skillnad på dom då och nuförtiden.
Martin_Blomberg skrev:Om jag får lägga mig in med 2 frågor:
1. Kommer i framtiden att köpa ett akvarium mellan 54->100liter. Tänkte ha det som växtkar + vanliga sällskapsfiskar i nån lämplig blandning (guppy, tetra, platy, svärdbärare etc). Vilket AmTop filter skulle du rekommendera för ett sådant akvarium?
2. Bara nyfiken, men då jag har Tetratec och kommer att rengöra det nångång i framtiden, vad gjorde du för handhavandefel? Vill undvika att göra samma misstag när jag skall rengöra.