Ligger på botten!

#1 - 25 februari 2007 11:56
Hej!
Förra veckan kom jag hem från en 4 dagars semester och fick se att en av mina Hongi var jättesmal över magen. (Jag har haft automatisk mat-maskin och dom har fått tillräckligt med mat.) Så jag matade den men den verkade inte ha någon matlust. Då fick dom lite röda mygglarver vilket hon åt av men bara någon dag efter detta är hon försvunnen och kommer inte fram när man ger dom mat. Så antar att hon tyvärr är död. Har frigolitbakgrund så antar att hon gömt sig i någon håla där jag inte kan se och sedan dött där!

Nu några dagar senare ligger 1-2 st Golden på botten och ser rädda ut. Men när jag ger dom mat blir det full fart på dom. Funderar på om detta kan vara bukvattensot? Men hungern är ju inget fel på, tempen är bra och det är ingen Nitrit. Bytte vatten i fredags ca 30%.
Vad skall jag göra? Kommer mina Golden att stryka med eller varför gör dom sig som dom gör?
Övriga fiskar är det bra fart på. Har ett Hongi par som är i lekartagen. Hannen är riktigt aggresiv men kan väl knappast vara detta som skrämmer mina golden? Tacksam för svar!
#2 - 25 februari 2007 13:15
Försök få fram den döda fisken så den ej ligger och skapar nitrit!
Det låter inte som bukvattensot. God aptit & avmagring tyder mer på någon slags inre parasit..
#3 - 2 mars 2007 21:45
Healena skrev:
Försök få fram den döda fisken så den ej ligger och skapar nitrit!

Det låter inte som bukvattensot. God aptit & avmagring tyder mer på någon slags inre parasit..

Håller med healena inre parasit
flyr dem om du knackar på rutan ?
Ta upp den döda fisken o begrav den på ett bra ställe
Har du bra ph värden ?
vad har du får andra fiskar om du har några fler ?

#4 - 2 mars 2007 23:51
Håller med healena inre parasit

flyr dem om du knackar på rutan ?

Ta upp den döda fisken o begrav den på ett bra ställe

Har du bra ph värden ?

vad har du får andra fiskar om du har några fler ?

Hälsningar från

en neontetre innehavare ;)

Knacka alldrig på rutan på ett akvarium...
både för fiskens skull och karets skull.

Annons