Limnophila aromatica erfarenheter ?

#1 - 25 november 2004 22:20
Irrade mig förbi en en akvariebutik idag där jag hittade ovannämnda trevliga växt. Någon som har erfarenhet eller tips om denna. Bortsett från det som står på Tropicas eller Hjortgatans sida.

Hur pass krävande är den igentligen. Varierar ganska mycket beroende på var man läser. Blommar den?

mvh
Peter
#2 - 25 november 2004 22:55
Jag har den i mitt kar och den växer så det knakar ... den har inte blommat iaf ... tror nog du kan behöva runt 0,45w/L om du vill att färgerna ska blomma ut lite ... har börjat göra det när dom kommit upp en bit i karet... Den isärklass vakraste växten i mitt kar och att den luktar när man tar upp den ur vattnet är ju bara en häfftig grejj... Jag tycker lungt att du ska prova den lyckas du så är det en otroligt häfftig växt...
#3 - 25 november 2004 23:10
Jag ligger på drygt 1-1,1 Watt/L så det bör räcka isf. Läste på någon sida från Malaysia att de använder bladen till te. Jag var kanske lite otydlig. Har köpt växten redan så nu gäller det "bara" att hålla den vid liv.
#4 - 26 november 2004 16:24
En länk
http://www.aquaticplantcentral.com/forum/plant_data/details.php?id=98&category=genus&spec=Limnophila
#5 - 27 november 2004 07:40
Tack Micke!
#6 - 27 november 2004 09:06
Men vänta nu. Den där rackaren var ju kalassnygg! Ska bli kul att se hur den blir hos dig Peter!
#7 - 27 november 2004 15:31

Håller med , toksnygg !

Perfekt att ersätta hopplösa Eustralis Stellator med :)

#8 - 27 november 2004 17:56
Har slängt upp lite bilder på karet. Har ändrat om ganska mycket sedan sist.
#9 - 28 november 2004 11:04

Det var Julafton på Akvarielagret idag, dom hade både Limnophila Aromatica och riktigt snygga Rotala Wallichi's :)

Skall bli kul att kunna röja bort något som jag tröttnat på !

Annons