Lite bilder på min Damm

#1 - 25 maj 2008 09:31
Här kommer lite bilder på min damm eller två dammar den högra funkar som växtdamm:)
#2 - 25 maj 2008 09:34
Och var är bilderna Patrik;)? Eller de kanske är så små att man inte ser dem:p?
#3 - 25 maj 2008 09:35
Här är dem tryckte skicka innan jag han lägga upp dem.
#4 - 25 maj 2008 09:38
Jag vill också ha en damm! Ser fint ut, och särskilt om man sitter på jobbet inomhus;)!
Maffia666
#5 - 25 maj 2008 10:05
Det var en snygg damm!! Så klart och fint vatten. Låtsashägern som står vid kanten ser sugen ut på fiskarna, är det så att man har den för att skrämma andra fåglar för att komma dit och få sig lite mat? Har för mig att jag hör det någonstans.
#6 - 25 maj 2008 11:37
Maffia666 skrev:
Det var en snygg damm!! Så klart och fint vatten. Låtsashägern som står vid kanten ser sugen ut på fiskarna, är det så att man har den för att skrämma andra fåglar för att komma dit och få sig lite mat? Har för mig att jag hör det någonstans.
Den är till för att skrämma bort andra Hägrar sägs det,sen jag skaffade den har jag inte haft en påhällsning av dem men det kan vara slumpen också som du säger så är det väldigt få andra fåglar som kommer ner till dammen sen jag skaffade den:)
#7 - 25 maj 2008 12:05
Jag fick tipset av Kramfors förra året att sätta mossa på sidorna av dammen och det blev jättebra nu i år när allt kommer fram det är både Vitsippor och andra växter som kommer fram och täcker duken så den ser helt naturlig ut,nåt så när i alla fall.
#8 - 25 maj 2008 16:45
Jag fick tipset av Kramfors förra året att sätta mossa på sidorna av dammen och det blev jättebra nu i år när allt kommer fram det är både Vitsippor och andra växter som kommer fram och täcker duken så den ser helt naturlig ut,nåt så när i alla fall.

Snygg damm!
På bänken till vänster har det förtärts en å annan alkoholhaltig dryck va!?... :D
#9 - 25 maj 2008 16:49
Ja då är det på vintern i så fall det går i att sitta där för mycket mygg,så fall får det bli kvick dryck som snaps sen så får man gå in..Ha Ha
#10 - 25 maj 2008 16:57
Vad är det för fiskar du har i? Är de där året runt och hur djup är dammen? Blev ganska sugen på en damm nu. Fast det får nog vänta några år om jag inte lyckas övertala morsan.
#11 - 25 maj 2008 17:09
MAdden skrev:
Vad är det för fiskar du har i? Är de där året runt och hur djup är dammen? Blev ganska sugen på en damm nu. Fast det får nog vänta några år om jag inte lyckas övertala växter på morsan.
Den är på ca 7 Kubik med ett konstant djup på 75 cm som stupar rakt ner så det är ingen strandkant nån stans bara några platåer som jag har satt växterna på,där går Koi som ska in på vintern,där går Guldid,Guldfisk,shubunkins och Gräskarp dessa fisken går där i på vintern det är bara Koien som ska in:)
Maffia666
#12 - 25 maj 2008 18:09
Japp kanten har du fått till fint, den ser naturlig ut. Min fru tycker att jag skulle göra något liknande till min sköldpaddsdamm. Problemet är att mina "paddor" kravlar upp och ner på kanten så jag vet inte om det funkar utan att de drar ner mossan i dammen.
#13 - 25 maj 2008 18:16
Maffia666 skrev:
Japp kanten har du fått till fint, den ser naturlig ut. Min fru tycker att jag skulle göra något liknande till min sköldpaddsdamm. Problemet är att mina "paddor" kravlar upp och ner på kanten så jag vet inte om det funkar utan att de drar ner mossan i dammen.
Det är ingen fara mina tusen:Dpaddor som går upp och ner på mossan det ramlar inte ner nåt ,mossan är förankrat under stenarna för att det ska sitta ,det som är bra med mossa är att det är en enhet som man får dra rätt så hårt för att slita låss det den mossan jag har på min tomt är så:)
Maffia666
#14 - 25 maj 2008 19:18
Det är ingen fara mina tusen:Dpaddor som går upp och ner på mossan det ramlar inte ner nåt ,mossan är förankrat under stenarna för att det ska sitta ,det som är bra med mossa är att det är en enhet som man får dra rätt så hårt för att slita låss det den mossan jag har på min tomt är så:)
Okej ska prova, har en del mossa på en sida av huset.
#15 - 25 maj 2008 21:39
Släppte du inte i Clariasmalen du införskaffade i Halmstad sist:p?
#16 - 26 maj 2008 03:22
ansjo skrev:
Släppte du inte i Clariasmalen du införskaffade i Halmstad sist:p?
Nej sen simmar inomhus med rötterna som inskaffades hos Åleds:)
#17 - 27 maj 2008 10:27
Ser fint ut Patrik. Får se till o komma igång med mitt UV nu så jag får lika klart vatten.
#18 - 27 maj 2008 10:32
kaj.p skrev:
Ser fint ut Patrik. Får se till o komma igång med mitt UV nu så jag får lika klart vatten.
Jag bytte till en ny Lampa i söndags Kaj,vilken skillnad tills dagen efter så det märks verkligen vad den gammla var förbrukad och ändå så var den inte använd i 12 månader som det står att den ska hålla:)

Annons