hej!
jo jag har ett tomt 65l akvarium som jag ska fylla ut med fiskar, bl.a en kampfiskshane, jag tänkt börja med att köpa honom, för jag kan inte riktigt bestämma mig för vad för annan art jag vill ha, jag ska iaf ha en färgglad och gärna lättodlad art som då får plats i mitt 65l akvarium...
just nu har jag bara akvariumet och en håv, så jag måste köpa en massa andra grejer innan jag änns kan starta upp akvariumet, t.ex doppvärme, termometer, lysrör,pump+filter(tips på inköpning ställe?) , växter, grus, osv
Kampfiskar, trivs dom bäst med ljus eller mörk botten? vill dom ha mkt ljus? eller bör jag ha lite dämpat ljus med hjälp av flytväxter?
tror ni kampfisken blir glad om jag har en rot i akvariumnet, eller tar den bara upp onödig plats?
vad för sorts botten bör jag ha? småsten(typ eng. sjösten) eller finkoringt sand eller grus(typ sånt dom sandar marken emd, asså samma storlek, inte sånt grus!)?
vad äter dom för mat? vad heter själva maten? klarar dom sig på enbart flingfoder eller bör jag tillsätta ngt annat?
ngt annat jag bör tänka på?
tack på förhand!