Lite hjälp tack!

#1 - 5 januari 2004 13:30
Väntar på vårt 230l akvarie och tänker på antal fiskar. Vi funderar på ca:4-8 scalarer,4-6 Palettciklider,10 Kardinaltetror,10 Rosen tetror 4-6 Platy, ev. några dvärggurmi + några malar efter behov. Filtret kommer att vara ett Eheim 2224. Kan det funka eller är det för mycket fisk till 230L? Provade denna tråd på ett annat ställe men fick inget napp.
#2 - 5 januari 2004 13:31

Låter som en bra mix faktiskt, så länge inte dina scalarer blir för stora så de äter upp småfisken.

#3 - 5 januari 2004 19:05
Tackar för svaret, vi har tänkt på det med Tetror och Scalarer men kommer att lägga i Tetrorna först så de får växa till sig innan Scalarer och andra sorter kommer i karet.
#4 - 5 januari 2004 19:18
Det kan kanske funka med skalarerna och kardinaltetrorna men palettcikliderna kan bli värre. Fundera kanske på sydamerikanska dvärgciklider för dom är ju lugnare??
#5 - 6 januari 2004 02:05
Tycker definitivt att ett par paletter räcker, kan bli "krig" i karet annars om mer än ett par har yngel samtidigt. Men håller ändå med mz791117, kolla upp sydamerikanska dvärgciklider istället. T.ex ett par grottlekande och ett eller två par frilekande, varför inte fjärilsciklid? När det gäller tetrorna tror jag det kan funka, iaf om ni köper stora kardinaltetra från början, rosentetrorna är för "höga" för att scalarena ska ge sig på dom.
#6 - 6 januari 2004 02:10
Kollade upp dvärgcikliderna och om det var rätt sort jag tittade på så verkade dom lite för avancerade för en novice, men vad tror ni om antalet fiskar i karet, är vi helt ute och reser? Det ska inte vara mer en 4 Scalarer när dom är ihopparade.
#7 - 23 december 2004 22:37
hej jag har palettciklider i mitt 200 liters och det e 2par och dom e väldigt stridslystna mot varandra.. föreslår att du har max 2par om du ska ha palettciklider.dvärggurami tycker jag värkligen att du ska ha.
#8 - 23 december 2004 22:41
Dvärgguramisarna kommer få otroligt mkt spö av paletterna... tror inte på den kombon.

Annons