Lite Isländska hästar och får

#1 - 6 juli 2008 23:25
Jag tar det lite kort nu. Lägger bara upp några hästar och får.
I morgon blir det mer, då skriver jag lite om miljön runt fågelsjön Mývatn.

Annars så gick det riktigt bra med alla akvarier. Jag tror inte jag saknar någon akvarieinnevånare alls. Tom fyra små röda regnbågsyngel har klarat sig bra.
Alla krukväxter klarade sig också. Visst var en del St.Paulior lite hängiga, men efter en liten vattenslurk som mjukstart piggnade samtliga till sig.
Idag har jag vattnat ute och klippt gräset. Jag gillar verkligen min elgräsklippare. Jag klippte med en handjagare i många år, men det blir så tungt om man inte kan klippa rätt dag pga regn t ex. Med den här går det att klippa rätt långt gräs om man vill.

Den första hästen hade förresten blå ögon. Ser dom lika bra med det?
#2 - 6 juli 2008 23:48
verkligen jätte fina bilder Sonja. man blir ju inte mindre sugen på att åka till island nu;)
#3 - 7 juli 2008 00:04
Tack :) Kolla gärna min långtråd på Nikonforum.se också
Tråden
#4 - 7 juli 2008 04:42
Härliga bilder!!! Vad skönt att allt hade klarat sig på hemmaplan också.

Nu har jag kollat igenom Nikon-forum tråden. Uuuuuuunderbara bilder. Min favorit var nog bilden på den ensamma sälen.
#5 - 7 juli 2008 05:47
Ett eller två blå ögon är ganska vanligt, helst om de har mycket vitt i ansiktet. Det kallas för glosögon, och funkar lika bra som bruna.
Jättefina bilder, fåret ser ut som det äger stället...
#6 - 7 juli 2008 05:58
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Otroooligt härliga bilder Sonja. Inte längtar man mindre till Island inte ;)[/COLOR][/FONT]
#7 - 7 juli 2008 07:07
Underbara bilder! en njutning att titta på.
På tal om att klippa gräs vi har en trädgård på 1000kvm, jag är rent slut när den är klippt.(tur jag bara klipper den 1ggr om året:D:D:D alla de andra gångerna min man:D)
#8 - 7 juli 2008 07:07
Där är ju hästarna! :D (Är det någon som har skrivit på hästen? När jag var i Skottland förra gången och skulle fota får så blev jag så irriterad över att alla får var sprayade med rött eller blått på ryggen... :()
Kjell Fohrman
Administrator
#9 - 7 juli 2008 07:18
Fina foton - speciellt det näst sista är riktigt bra
#10 - 7 juli 2008 07:20
ÅÅÅÅÅÅ, vilka fina bilder!! Vilka grymt fina motiv!! Nån gång ska jag dit också....
#11 - 7 juli 2008 07:44
Jag gissar att den är brännmärkt, märren? Helt underbara berg och marker det där... oj oj....
#12 - 7 juli 2008 08:21
Jättefina bilder är det :)
#13 - 7 juli 2008 08:45
vackert!
#14 - 7 juli 2008 19:50
Fina bilder som alltid :D Fölet var ju så sött som nyfiket kikar fram bakom mamma :D

Annons