Lite sådär halvrolig eller

#1 - 15 juli 2008 16:18
#2 - 15 juli 2008 17:21
*hahaha*
#3 - 15 juli 2008 17:59
hihi :D
#4 - 15 juli 2008 18:08
gör en ssökning på jeff dunham, han är skitbra. Han har fler figurer han kör med.
#5 - 15 juli 2008 18:50
knack knack...
vem där?
Forntiden, vi vill ha våra nyheter tillbaka ;)

för övrigt uppskattar jag inte den humorn, den bygger för mkt på amerikas totalt inskränkta bild av arabvärlden...
#6 - 15 juli 2008 19:25
Med ahmed ja med dom andra karaktärerna nej.
#7 - 15 juli 2008 21:18
Vandal skrev:
knack knack...

vem där?

Forntiden, vi vill ha våra nyheter tillbaka ;)

för övrigt uppskattar jag inte den humorn, den bygger för mkt på amerikas totalt inskränkta bild av arabvärlden...

Jag ser det som en ironisering av amerikas bild av arabvärlden.
#8 - 15 juli 2008 21:41
jo men den är rätt gammal nu hehe.. e lite trött på folk/vänner som går runt o säger "I´ll kill U!!" överallt..
#9 - 15 juli 2008 21:44
jag håller med, men kolla dom andra klipppen med han som inte innehåller achmed.
#10 - 15 juli 2008 21:46
Tenkare skrev:
jag håller med, men kolla dom andra klipppen med han som inte innehåller achmed.

tycker han den gammle surgubben e rätt kul.. kanske för att ja e lite åt det lite kultiverade humorhållet :D
#11 - 15 juli 2008 21:48
@Vandal
Tja, vill man övertolka in saker så är det inte svårt att fantisera ihop en världsbild som kanske inte är helt sanningsenlig...

Jag ser det som ett förbaskat väl utfört nummer med en misslyckad självmordsbombare. Att dessa till överväldigande del kallar sig muslimer och att karaktären därför fått dessa drag krävs väl inget snille till att förstå skälet till?

En väldigt inskränkt och nervärderande attityd torde väl vara att döma ut en nations hela befolkning baserat på en begränsad världsuppfattning?

/J
#12 - 16 juli 2008 19:13
@joacim
joo... numret och buktalerit är det inget fel på, att kalla min uppfattning en övertolkning är lite att ta i, kolla bara kommentarerna från helylleamerikaner så förstår du vad jag menar, jag dömde aldrig ut amerikanerna som folkslag, jag dömde ut den inskränkta humor jag uppfattar i klippet...

om de får ha uppfattningen att alla muslimer är självmordsbombande terrorister, alla svenskar är rågblonda vikingar som lyssnar på abba och att alla tyskar heter Fritz tänker jag hålla på min rätt att se amerikaner (i stort) som ett krigsivrande folk av kristna extremhögernationalister.

för övrigt är även de andra klippen rätt så gamla...

Annons