Lite tankar...

#1 - 21 september 2009 17:21
Hej!

Jag har helt nyligen hittat hit och det är verkligen fantastiskt mycket info man kan hitta!

Här är lite idéer:
- Finansiering: med så oerhört många träffar som artbeskrivningarna har, kunde man inte reklamfinansiera där? Tror inte många skulle störa sig nämnvärt på det, och tänk så mycket pengar det skulle inbringa! Jag känner en med egen webbsida som drar in 1000 kr per dag i reklampengar.
- Gold membership och liknande finns ju på många forum, men det är väl oftast månadsvis? Känns mycket att punga ut med 225 kr på en gång, innan man ens vet om man kommer hänga där så mycket. Kanske kan vara smartare med typ 20 kr per månad, så kan man "tanka på" sina månader efter hand. Då skulle nog fler våga ta steget tror jag!
- På vissa forum finns en "favoriter"-funktion där alla trådar man själv skrivit eller kommenterat i samlas. Så kan man lättare hålla koll på sina "egna" ämnen. Kanske vore nåt?
- "Favoritfiskarna" på första sidan är lite missledande, man tror ju att listan handlar om vilka fiskar som är medlemmarnas personliga favoriter. Tycker en sån lista skulle vara mer intressant på förstasidan. :) Jag skulle gärna vilja se en sån lista, kanske kunde gå att sammanställa utifrån goldmedlemmarnas akvarier?

mvh
Jemima
#2 - 21 september 2009 17:23
På vissa forum finns en "favoriter"-funktion där alla trådar man själv skrivit eller kommenterat i samlas. Så kan man lättare hålla koll på sina "egna" ämnen. Kanske vore nåt?

Detta finns tror jag med det andra håller jag med om!
#3 - 21 september 2009 17:33
"Gold-medlemskap” kostar 225 kr för ett år. jag tycker det är rimligt.
#4 - 21 september 2009 17:44
"Gold-medlemskap” kostar 225 kr för ett år. jag tycker det är rimligt.

Jag sa inte att det var orimligt utan att det är mycket att lägga ut för en tjänst som man kanske inte är säker på att man kommer använda ett helt år. 20 kr per månad blir 240 kr per år vilket ju är mer än 225, men känns nog ändå för många som en billig kostnad per månad. :)
#5 - 21 september 2009 17:57
Fördelen med att betala årsvis är att man är tvungen att betala för ett helt år, betalar man bara månadsvis kan man "säga upp" betalningen efter första månaden, när de hittat det de söker. Där är dessutom den tiden de flesta är som aktivast med akvariestiken, för många svalnar intresset fort efter någon månad.

Men jag håller samtidigt med dig och om man kunde täckna ett abonnemang med månadsbetalning och "bindningstid" på ett år tror jag man skulle kunna få fler medlemmar, men en krongligare lösning både att administrera och att betala in, om man inte kan få betalningen dragen automatiskt på kontot så man slipper få/zoopet slipper skicka ut "inbetalningskort"
#6 - 21 september 2009 18:04
Ja, fast även om man får en massa goldmedlemmar som hoppar av efter en månad är det ju också många bäckar små... tror knappast de skulle tappa de trogna goldmedlemmarna om medlemskapet var månadsvis med möjlighet att fylla på fler månader framåt.

Tror ärligt talat inte att någon betalar 225 kr för att hitta någon viss info... utan då tror jag de avstår öht och söker infon någon annan stans. Eller frågar gratis i forumet.

Jag tror snarare man skulle vinna nya medlemmar än förlora gamla. Och att det i slutändan skulle generera mer pengar. :)
#7 - 21 september 2009 18:05
Vad gäller betalningen kunde man inte ha kortbetalning? Så slapp ju zoopet administrera och skicka inbet.kort också.

Annons