Är det bättre med ett litet kar med pumpar som sätter sprutt på vattnet, eller ett stort kar där samma pumpar inte orkar dra vattnet runt på samma sätt som i det lilla karet?:confused:
Anledningen till min fråga är att jag fått ancistrusinvasion, som en del av er vet, och jag har håvat in dem i en 50 liters där jag har tre pumpar gåendes:
[COLOR=blue][FONT=Times New Roman]AquaEl Turbo, riktad nedåt[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][/COLOR][COLOR=black][FONT=Symbol]·[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana] Flöde: 650 650l/h[/FONT][/COLOR]
[COLOR=blue][FONT=Times New Roman]Aquael Fan +1, riktad nedåt[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Symbol]·[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana] Flöde: 320 l/h[/FONT][/COLOR]
[FONT=Times New Roman][COLOR=green][/COLOR][COLOR=green][FONT=Verdana][/FONT][/COLOR][/FONT]
[COLOR=blue][FONT=Times New Roman] [/FONT][/COLOR][COLOR=blue][FONT=Times New Roman]Pump RENA SuperClean, sörjer för ytcirkulationen[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Symbol]·[/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Verdana] Flöde: 400 l/h[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]Jag har ersatt de ursprungliga filtermattorna med annat - men om vi nu betraktar flödet.:)[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]Ancistrusar gillar ju starkt flöde så detta borde vara bra i en 50 liters.:)[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]Men dessa firrar blir allt fler och det känns som att min lösning inte är så optimal.:confused:[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]Jag skulle kunna flytta dem till en balja som har 3 gånger så stor bottenyta, men då skulle jag inte ha samma sprutt på vattnet som jag har nu.[/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Verdana]Skall jag välja den lilla rappa eller den stora slöa?:confused:[/FONT][/COLOR]
[COLOR=green][FONT=Times New Roman][/FONT][/COLOR][COLOR=green][FONT=Verdana][/FONT][/COLOR]