Hej jag har startat upp ett akvarium sedan 2 veckor tillbaka med malawi ciclider och undrar om mina 2 eheim pumpar är tillräckligt för mitt akvarium?
Varje pump skall pumpa ca1000liter i timman, och jag har 2 ett i varje ända.
andrzn skrev:Ok jag har hajjat vinkeln men går det bra att ha mina filter som dom är, och enbart köpa en "pump till" som sätter fart på vattnet? Just nu har jag båda filterpumparna i skåpet under och det blir jobbigt eller rättare sagt tajt med ytterligare en filterpump som skall in i skåpet... bara för att få mer omsättning i timman?
Gaffel skrev:Yes! Eheims största/bästa innerfilter!
Jorå dessa kallas cirkulations pumpar och här kan du kolla lite: http://www.pwss.se/home.php?cat=185andrzn skrev:Men en sak jag inte fattar är, varför ett "inner filter" hade jag inte tillräckligt med filter?
Finns det inget som bara skapar vatten omsättning, alltså suger vatten och sprutar vatten utan ett filter, för jag hade ju filter så det räckte? :)
andrzn skrev:Men en sak jag inte fattar är, varför ett "inner filter" hade jag inte tillräckligt med filter?
Finns det inget som bara skapar vatten omsättning, alltså suger vatten och sprutar vatten utan ett filter, för jag hade ju filter så det räckte? :)