Litet 11L akvarium...

#1 - 6 augusti 2008 13:42
Hejsan !
Jag har bara sysslat med större akvarium, Har lite cicklider i ett av dem, samt diskus och en rocka i de största, så jag anser väl själv att jag har relativt bra kunskap om skötsel mm vad det gäller dem.
Jag är nu sugen på att ha ett litet akvarium i köket (bara för att det kändes så pass tomt ;) ) Jag har aldrig hållt på med så pass små akvarium som detta gäller... Min fråga är nu om det finns några små fiskar som kan tänkas trivas i ett så litet akvarium som 11L? Det känns som att det är för litet för de flesta fiskar, men finns det någon som kan trivas och må bra där i ?
Mvh Jennie
#2 - 6 augusti 2008 13:49
Varför inte konsentrera dig på att få till det snyggt med växter däri och sen ha några snygga räkor till :)

Finns nog ingen fisk som trivs i ett så litet, tyvärr.
#3 - 6 augusti 2008 14:23
Ja men då blir de räkor och växter :) jag förstod nästan att det skulle bli ngt sådant. Har ni några rekommendationer av några räkarter. Har inte sysslat spec mkt med dem iom att de skulle sluta som mat i de större akvarierna. Endast haft räkor i ett akvarium och det var för en herrans massa år sedan...
#4 - 6 augusti 2008 14:27
Denna tycker jag är lite charmig ;)

http://www.zoopet.com/skaldjur/skaldjur.php?NR=1
#5 - 6 augusti 2008 14:55
Skulle inte Dario Dario (bengaldario) fungera i ett sånt litet kar?
#6 - 6 augusti 2008 15:01
11l är trots allt för litet öven för dem..
#7 - 6 augusti 2008 15:57
Kanon Nina! Den blir perfekt, tror jag har tittat på sådana tidigare men inte haft ngt att ha dem i :p
Haft akvariet i gång en stund nu så tar väl o köper några i helgen kanske!
#8 - 6 augusti 2008 16:15
Måste erkänna att även jag blev lite sugen :D

Får bli ett projekt i vinter när man känner sig uttråkad :p

Annons